7 Kasım 2012 Çarşamba

“Gelecek=Çocuk ve Enerji”

 
 
Geçtiğimiz ayda Siemens'in sayesinde çocuklarımız enerji tasarrufu konusunda bilgilendirildiler. Bulunduğumuz yer Eyüp' de Santralistanbul'da idi. Çocuklar için çok keyifli bir deneyim olduğu gibi, tasarrufun ne demek olduğunu daha iyi anladılar.

 
santralistanbul Enerji Müzesi’nde, Siemens sponsorluğunda 2010 yılından bu yana devam eden “Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitimlerinde çocuklar, sürdürülebilirlik ve enerji tasarrufu konusunda bilinçlenmeye devam ediyor.  2011- 2012 eğitim öğretim yılında şimdiye kadar 3 bin 293 öğrenci,  evdeki elektrik tüketiminin yüzde 46’sının gerçekleştiği beyaz eşyaların çevreci özelliklerinin, doğal kaynakların sürdürülebilirliği açısından taşıdığı önemi, öğrencilerin yaşayarak öğrenme fırsatı elde ediyor.
 

Enerji Müzesi’nde çocuklara ve gençlere yönelik, enerjinin doğru kullanımına ilişkin eğitimler, müzenin açıldığı 2010 yılından bu yana devam ediyor. Yılda yaklaşık 15 bin öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilen programlar Salı günleri “Gelecek=Çocuk ve Enerji” başlığı altında Siemens Ev Aletleri desteği ile ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. Program kapsamında 3- 6 yaş, 7- 12 yaş, 13- 15 yaş ve 16-18 yaş olmak üzere dört gruba, farklı içerikler sunuluyor.

 Enerji Müzesi’nde bulunan hemen her şeye dokunabildikleri eğitimler sırasında öğrenciler, Silahtarağa Elektrik Santralı’nın tarihi, elektriğin elde edilme yöntemleri hakkında bilgi ediniyor. Farklı enerji kaynakları ve özellikle enerji tasarrufu gibi konularda bilinçleniyor, çeşitli oyun ve aktiviteler ile eğlenirken öğreniyorlar.

 
 
Yaklaşık 25 kişilik gruplar halinde gerçekleştirilen eğitimler, yaş gruplarına göre 1.5- 2 saat sürüyor. Eğitim, Enerji Müzesi içinde yer alan “Enerji Oyun Alanı”nda, tüm yaş gruplarının ilgisini çeken elektrik ve enerji temalı interaktif oyunlarla sona eriyor.
 

 

“Artık annemin su ısıtıcısında az su kaynat demesinin sebebini öğrendim”
 
“Gelecek=Çocuk ve Enerji” eğitim programına katılan öğrenci ve öğretmenlerin, elde ettikleri kazanımları özetleyen bazı değerlendirmeleri şöyle
 
“Artık annemin su ısıtıcısında az su kaynat demesinin sebebini öğrendim”  (7. Sınıf)
“ Bence bilgi verici ve düşündürücü. Ben o kartlardan sonra tasarruf edeceğim” (7. Sınıf)
“İlginçti. Hiç elektrikli aletlerin bu kadar enerji harcadığını bilmiyordum” (7. Sınıf )
“Oyun çok şaşırtıcıydı. En ummadığımız aletler en çok enerji harcar çıktı” (7. Sınıf)
“Tasarruf açısından benim için yararlı oldu” (7. Sınıf)
 

 “Çevrelerindeki cihazlarla ilgili yanılgıları ortadan kalktı. Enerji tüketiminde ısı üreten cihazların daha fazla enerji harcadığını kavradılar.” (5. Sınıf Öğretmeni)

“İlk kez Türkiye’de bir müzede böyle bir uygulama gördüm. Oyun kartları ve özellikle ücretsiz okul programı çok iyi fikir. Siemens’e teşekkürler.” (2. Sınıf Öğretmeni)

“Öğrencilere kazandırmakta zorlandığımız tasarruf anlayışını eğlenceli ve güzel bir şekilde anlatılmasına vesile olduğu için çok teşekkür ederiz.” ( 7. Sınıf  Öğretmeni)

 
 
Böyle faydalı bir konuda bizleri davet eden Siemens'e teşekkürler ediyorum...
 
 

1 yorum:

patetes ağacı dedi ki...

ben ayberki yerim yerim ya o ne masum bi cocuk yaaaaaaaaaaaaa