25 Aralık 2007 Salı

En Tatlı Hediyeler (Tahinli Kurabiye)

Sevgili Burçin'in En Tatlı Hediyeler etkinliğine katılmak için hangi tarifi yapsam diye çok düşündüm. En tatlı kurabiyelerim bunlar olduğu için tekrar resmini ekleyip göndermeyi uygun buldum. Etkinlik adına ilk katılışım umarım yerinde ve güzel bir tarif olmuştur.

Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı şeker
1 yumurta(sarısı içine,  beyazı üzerine)
1 şekerli vanilin
200 gr.oda sıcaklığında margarin
3 veya 3,5 su bardağı un(yavaş yavaş kontrollü ekleyin)
dövülmüş ceviz
Yapılışı:
Tahin ve şeker karıştırılır. Yumurtanın sarısı, Vanilya, Margarin, Un ilave edilerek sert bir hamur yoğrulur. Ceviz büyüklüğünde yuvarlanır. Önce yumurta akına daha sonra dövülmüş cevize bulanarak yağlanmış tepsiye dizilir.175 derece ısıtılmış fırında 20-25 dk.pişirilir. Soğuduktan sonra servis yapılır. Afiyet olsun.

15 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim Seda. Enfes görünüyorlar, bayılırım.
Sevgiler,

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Beğenmene çok sevindim.Tereddütüm vardı acaba tatlı gözüküyormu diye.Yorumunu görünce rahatladım.
Sevgiler.

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık seda çok lezzetli kurabiyeler olduğunu biliyorum .ancak görüntüde çok şık olmuş eline sağlık

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Melisa teşekkür ederim.Tahinli kurabiye bunları hak ediyor:)

MMO dedi ki...

Tahinli şeylere oldum olası bayılırım. En kısa zamanda ben de deneyeceğim. Ellerine sağlık :)
Mutlu yıllar.. :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Tombuk sana da mutlu seneler diliyorum.Denemeni tavsiye ediyorum gerçekten harika oluyorlar.
Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Merhaba sitenizi etkinlik sayesinde tanıdım...Ellerinize sağlık..Sevgiler..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Zerrin bende sizi tanıdığıma memnun oldum.
Teşekkür ederim.

Filiz dedi ki...

merhaba blogunuzu yeni keşfettim,bu kurabiyeleri tahin alır almaz denicem:)görüşmek üzere,sevgiler..

Evimevim ( Zeynepce) dedi ki...

tarifinizi denedim ve sonuç mükemmel oldu..teşekkür ederim..ceviz içim fazla olmadığından ben içine ilave etmeyi tercih ettim..denemeyen herkese söyleyebilirim ki çok şey kaçırıyorsunuz.:)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhaba Seda hanımcım, kurabiyelerinizi gördüm, bayıldım. Nasıl da güzel ve çıtır çıtır olmuşlar öyle:) Çok seviyorum tahinli tarifleri. Mutlaka deniycem:) Bu arada sizi takibe aldım, umarım sık sık görüşürüz...
Bana da beklerim. fatoscatadlar.blogspot.com dayım:)))
Sevgiler...
Fatma Damyan

Adsız dedi ki...

MERHABA.Öncelikle ellerinize sağlık.sorumu görüp cevaplarsanız sevinirim.tahinli kurabiyeden yaptım.ama çok zor toplandı.zorla elimle sıkıp tepsiye koydum ama tadı muhteşemdi.bunun için yine yapmak istiyorum.ama un ölçüsünü aşağı yukarı bilirsem daha iyi olur.inşallah görürsünüz.


Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhabalar :)
tabi ki yazdığınız yorumların hepsini görüyorum ve elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışıyorum. Tahinli kurabiye gerçekten çok leziz oluyor, ne zaman yapsam arkası mutlaka istenen bir kurabiyedir :) Un miktarına gelince bu kurabiye hamuru bir bütün halinde olmuyor. Elimizle hafif sıkarak birbirine tutunmasını sağlıyorum bende. Un miktarı yukarıda yazdığım kadar ekliyorum. Bu şekilde çatlamasının ve kıyır kıyır olmasının sebebide budur. Siz yaptığınızda sonuç olarak fotoğraftaki gibi oldu mu ?Keşke yaparken yardım edebilsem ama her zaman yorumla sorularınızı alabilirim. Sormak istediğiniz başka bir durumda her zaman buradayım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

cevabınız için çok teşekkür ederim.demekki hamurun kıvamı doğru.sizde elinizle sıkarak sağlıyormuşsunuz.tekrar deneyince size söylerim.tekrar çok sağolun.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Rica ederim :)