2 Mayıs 2012 Çarşamba

Terbiyeli Buğday Çorbası...


Herkese Merhaba;
Koşuşturmalar arasında bir ara boşluk bulup bloguma sığınıyorum.
İki çocuk sahibi olunca, çorbanın yazı kışı olmuyor bizim evde. Çorbanın içeriğine bakıp, çocuklarımın sevdiği malzemeleri tercih ediyorum. Yine buzluğumda poşette bekleyen nohutlarım imdadıma yetişiyor. Büyük oğlumun hayranlık duyduğu buğdayda akşamdan ıslatılınca, Tümay'da görüp beğendiğim çorbayı denemek için hiçbir engel kalmıyor.
Evde çok sık yaptığım Toyga çorbasına bayılan Ayberk'im, bu çorbanın da harika olduğunu kokusundan anladı, düşünmüyor değilim, ilerde iyi bir gurme olacak benim oğlum :)
Teşekkürler Tümay'cım...
.
.
Tarife göre buğday ve nohut miktarını arttırdım.
Malzemeler:
1 su bardağı nohut (haşlanmış)
1 su bardağı buğday ( akşamdan ıslatılmış)
2 parça kuzu incik
1 adet soğan
2 yumurtanın sarısı
1 yemek kaşığı un
1 limon suyu
tuz ve karabiber


Yapılışı:
 Buğdayların üzerine çıkacak kadar su ilave edilerek haşlanır. Etlerde yine aynı şekilde üzerine çıkacak kadar su ve bir baş soğan ilave edilerek haşlanır.( Düdüklüde buğdayın pişme süresi 20 dakika, etler için de 35 dakika yeterli oluyor.) Haşlanmış buğdaylara yeteri kadar etin suyundan ve didiklediğimiz et parçalarından ilave edilir. Haşlanmış nohutlarda dahil edilerek beraberce kaynatılır. Diğer tarafta terbiyesi hazırlanır. Yumurta, un, limon suyu karıştırılarak yemeğin suyu ile ılındırılır ve yavaş yavaş çorbaya dahil edilir. Birkaç dakika pişirilek tuzu ve karabiberi eklenir. Kızdırılmış tereyağ ve biber üzerine gezdirilir. Afiyet olsun...

7 yorum:

Patates Ağacı dedi ki...

İlk yorumu yapmanın onuru ve gururla satırlarıma başlıyorum :-) canım benim senden bir şeyler görmek öğrenmek seni izlemek beni çok mutlu ediyor büyük bir hayranınım seni büyük bir heyecanla takip ediyorum. Yine her zaman ki gibi çok başarılı her şey gönlünce olsun.Canım arkadaşım benim.

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaaa adam olacak çocuk şimdiden belli işte:) bencede bizim ufaklıklar iyi birer gurma olacak. iyi mi kötü mü olacak bilmiyorum artık:) Çorbayı beğenmene sevindim hele de minik yakışıklının:) Ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Canım benim çorbasız asla duramam ellerine sağlık sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm nefis bir çorba, yaz kış içebilirim ben, hiç farketmez. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir çorba çok besleyici yapıp miniklerime yedireyim
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik corba olsun aksamlari baska bir sey istemem .Afiyetler olsun.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler :) Hepsini mutlulukla okuyorum.