22 Kasım 2007 Perşembe

Kabak köftesi

Kaç senesinde aldım, Derginin adı neydi bilemiyorum ama elimde sadece bu tarif olan yaprağı saklamışım. Bekarken de gazetelerde ek olarak verilen yemek dergilerini biriktirirdim. Ordan kalma diye tahmin ediyorum. Tarif Ayşe Tüter'in mutfağindan yanlız ben üzerinde birkaç ufak değişiklik yaptım.

Malzemeler:
2 adet kabak
3 su bardağı un
ince kıyılmış maydonoz ve dereotu
2 adet yumurta
Tuz, karabiber
1 çay kaşığı nane
Sosu için;1 su bardağı yoğurt ve 2 diş sarımsak
üzerine;1 çorba kaşığı zeytinyağı,1 çay kaşığı salça
Yapılışı:
Kabaklar rendelenir. Un, maydonoz, dereotu, yumurta, tuz, karabiber, nane katılarak yoğrulur.
Köfte büyüklüğünde parçalar yapılarak tavada kızartılır. Elinize yapışması durumunda sudan yardım alabilirsiniz. Servis için sarmısaklı yoğurt tabağa döşenir üzerine kızarmış köfteler onun üzerine de zeytinyağda kızdırılmış salça dökülerek servis yapılır. Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam hatun artık sitene bakmadan duramıyorum.Bugün ne pişirsem diye düşünürken, neden hatunun yaptığı o güzelim yemeklerden biri yapmıyorum dedim kendime ve hemen senin kabak köftene müracat,gerçekten böyle güzel bir tat olamaz.sosu harika bir tat vermiş.Ellerine sağlık sevgili arkadaşım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım sağol.Beğenmene ayrıca çok sevindim.Yemeklerim hoşuna gidiyor ve tebessüm ediyorsan ne mutlu bana.Senin ikramlarında eşsizdir.İyi akşamlar canım.