8 Kasım 2007 Perşembe

Terbiyeli un çorbası


Oğlumun iştahsız zamanlarında yaptığım ve severek yediği çorbaların içinde yer alıyor.Tarifini kayınvalidemden aldığım, lezzetli bir o kadar da besleyici çorbanın tarifini veriyorum.
Malzemeler:
5 tepeleme çorba kaşığı un
1 kaşık salça
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
2 tavuk budu(derisi ayrılmış,haşlanmış,didiklenmiş)
nane,karabiber,tuz
Yeterince tavuk suyu
Terbiyesi için:
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
Yapılışı:
Sıvıyağda un birkaç dakika kavrulur.Salçası konularak karıştırılır ve haşlamış olduğumuz tavuğun suyu azar azar eklenir, çırpıcıyla topaklanmaması için hızlıca karıştırılır.Çorba kıvamına gelene kadar su ilave edilir.Kaynayınca orta ateşte 5 dk pişirilir.Yoğurt ve yumurta sarısı güzelce karıştırılarak çorbadan bir kepçe alınır ılıştırılır ve çorbanın içine ilave edilir.Tuz, karabiber, nane ve küçük küçük didiklenmiş tavuk etleri ilave edilir.Bir taşım kaynayınca sıcak servis yapılır.Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

biraz tawuğum wardı haşlanmış ne yapsam derken bu tarifi gördüm.. yaptım tawuklu pek lezzetli oldu.. ben yoğurt we salça koymadım.. yakıştıramadım bilemiyorum.. mükemmel lezzette oldu.. üstüne kırmızı biber yaktım sıwıyağda.. mükemmellllllllll............. elinize sağlık..