27 Şubat 2009 Cuma

Patates Köftesi...

Akşama kadar aklımda bu tarifimle ilgili hiçbir düşüncem yoktu. Nedense benim yemek yapma saatim 5 den sonra oluşuyor. Birden ne yapmam gerektiği geliyor aklıma. Evde 2 tane patatesim vardı, ne yapabilirim dedim ve biraz ondan biraz bundan katarak çok leziz köftelerim oldu. Dışı çıtır, içi yumuşak ve lezzetli. Kuru köftenin patatesli hali oldu.

Yapılışı: 2 büyük boy patates haşlanır, kabukları soyulup ezilir. Sıcaklığı çıkınca içerisine,
2 yumurta, yarım demetten biraz az maydonoz, 1 büyük soğan rendesi, pulbiber, karabiber, tuz ve yuvarlanacak kıvama gelene kadar galeta unu ilave edilir (Yaklaşık 1 çay bardağı ekledim yeterli geldi) Kolayca yuvarlanacak hale gelince köfte şekli verip kızartılır. Afiyet olsun.

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım harikasın ellerine sağlık çok
leziz köfteler sımsıcak sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım tebrik ederim, süper bir fikir gerçekten.. Hiç tatmadım ama patatesi çok sevdiğime göre, bu lezzete bayılırım gibi geliyor.. Ellerine sağlık canım..

Saliha dedi ki...

mmmm ellerıne saglık becereklı arkdasım benım..benımde 4 den sonra bı telaş alıyor:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.
Sevgiyle kal.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sedacığım enfes olmuş köfteler,mutlaka denyeceğim.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,ne kadar nefis görünüyorlar canım,ellerine sağlık..


Güzel desteğin içinde çokkk teşekkürler tatlım..


Sevgiler..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..hayırlı cumalar..

Adsız dedi ki...

Patatesli herşeyi sevdiğim gibi bunu da seveceğimden eminim.Ellerine sağlık Sedacığım.Ben de beklerim.Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

baya oldu yazmayalı dimi :( oldu oldu :(

olsun patates koftene ortak olmaya gelmiştim :D

Seda dedi ki...

Çok güzel görünüyo eminim lezzetide öyledir,ellerine sağlık sevgiler....

Unknown dedi ki...

Bende 5 den sonra karar veririm ne yapacağıma sonrada yetiştirme telaşı başlar.

patates köftesi nefiss görünüyor.
ellerine sağlık
kocaman sevgiler

cemile dedi ki...

Canım arkadaşım gerçekten çok nefis görünüyorlar. Umarım tadıda çok güzeldir. Sanırım bu blogda en şanslı kişi benim, çünkü yaptıklarından yeme firsatım oluyor. Şimdiye kadar ne yaptıysan hepsi çok güzel ve lezzetliydi. Ellerine sağlık. Senin gibi bir arkadaşım olduğu için çok şanslıyım. İyi ki varsın, İyi ki komşumsun.

MMO dedi ki...

Ay ne güzel olmuş köfteler Sedacığım! Ellerine sağlık. :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Deryacım çok teşekkür ederim.

Aslıcım eminim çok beğeneceksin, yorumun için teşekkür ederim.

Salihacığım senden benim gibisin desene :) teşekkür ederim.

Bülbülün yeri, çok teşekkür ederim.

Neslihancım umarım denediğinde çok beğenirsin. Teşekkür ederim.

Damak tadı, ne demek blogunla ilgili sorun olduğu için gerçekten üzülmüştüm. Açıldığına da çok sevindim. Teşekkür ederim.

Fatoşcum çok teşekkür ederim.

Müjde bende seni bloguma kaydettim. Yorumun için teşekkür ederim.

Zarpantit patateslerimi seninle paylaşırım tabi :) Teşekkür ederim.

Sedacım çok teşekkür ederim.

Meliha aslında benide bir telaş sarıyor ama öyle ya da böyle yetişiyor :) teşekkür ederim.

Cemilecim, canım yorumun beni ne kadar mutlu etti anlatamam. Çok ama çok teşekkür ederim. Bende senin leziz yemeklerini tattığım için çok şanslıyım. Duygular karşılıklı. Bende senin gibi bir komşum olduğu için çook şanslıyım.

Tombukcum çook teşekkür ederim canım.

Hepinize kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

sevgili seda süper görünüyor
patatesin her şeklini severim ellerine sağlık deniycem
03/03/2009
kendimceyemek.blogspot.com

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis nar gibi kızarmışlar
ellerine sağlık cnm

Adsız dedi ki...

Merhaba.ellerinize sağlık.süper görünüyor.Bende patatesin her türlüsüne hayır demeyen biriyim.Patates köfteleri beklediği zaman nasıl oluyor.yumuşama oluyormu.misafirler için önceden yapılırsa olabilirmi diye soruyorum.teşekkürler.sevilay

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevilaycım merhabalar.
Bu köfteler gerçekten sıcakken yeniyor ama patatesli köftenin değişik bir versiyonu daha var, o daha dayanıklı olur diye düşünüyorum. O tarifte de 4 patatesi haşlayıp, rendeliyorsun, içerisine 1 su bardağı ıslatılmış ince bulguru ilave ediyorsun.( Bulguru ıslattığın suda kıtır kalmamasına dikkat edilir, gerekirse çok az daha sıcak su ekleyip yumuşamasını sağlıyorsun) Patates, bulgur, rendelenmiş soğan, tuz, karabiber, kimyon, pulbiber ekleyerek yoğurulur. Köfte şekli verilir önce çırpılmış yumurtaya sonra da galete ununa batırılıp kızartılır. Kadın budu köfte gibi oluyor. Misafirlerini en güzel şekilde ağırlaman dileklerimle Sevilaycım...

Filiz dedi ki...

Harika görünüyor,bu akşam kızım için yapacağım...Umarım beğenir.Şimdiden ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

bende deneyecem birazdan gerçekten güzel gözüküyor .bende çok sevdigim eşim için yapacam umarım begenir

derya dedi ki...

bende birazdan deneyecem.akşam çok sevdigim eşim için yapacagım umarım begenir.

umut dedi ki...

teşekkürler tarif güzelmiş

Adsız dedi ki...

ben 16 yaşında bir genç kızım bunları gördükçe mutfaga giresim geliyor seda abla çok güzel teşekkürler.

Adsız dedi ki...

evt resimde gerçekten harika görünüyor.denemek istedim ..patatesleri ezdim baharatları kattım gayet iyi görünüyordu ama yumurtayı katınca kıvamı bozuldu nekadar un katsamda vıcık vıcıklığı geçmedi.patates tadı bile kalmadııı..son çare yağın içine kaşıkla löp lööp attımm..yani ilk denemem hüsranla sonuçlandı

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Okurken gerçekten üzüldüm, neden olabilir diye düşünüyorum, çünkü yuvarlamada sorun olmamıştı gerçekten. Patateslerin küçük olabilirmi acaba? Küçük olduğu için 2 yumurta fazla gelmiş olabilir. Geçmiş olsun. Umarım bundan sonra böyle birşey başına gelmez.

gamze dedi ki...

ben dayanıklı olan tarifi denedim süper oldu Seda hanım çok teşekkür ederim misafirlerim bayıldı sevgilerimle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Gamze Hanım çok sevindim, afiyetler olsun. Buraya yorum olarak yazmanızda büyük incelik, ben teşekkür ederim :)