3 Eylül 2008 Çarşamba

Kurutulmuş Patlıcan Dolması

Bu yaptığım dolma herkes tarafından beğenilerek yeniyor. Özellikle pişerken eve yayılan limon kokusu, lezzete baştan çağırıyor diyebilirim. Limon kokusu nerden geliyor diyebilirsiniz :) Tarifte anlatacağım. Kurutulmuş patlıcanlar mutfağımda sürekli vardır, hatta onları mutfak dekoru olarak kullandığımda söylenebilir. Ani misafirlere hazır olsun, her zaman bulamam diye eksik etmiyorum, hem yapımıda sanıldığı gibi uzun sürmüyor.

( Kurutulmuş patlıcanlar soğuk suda 5 dakika bekletilir suyu süzülerek üzerine çıkacak kadar kaynar su eklenerek 10 dakika kadar haşlanır ve suyu süzülür. Patlıcanlarımız doldurmaya hazır.)

İç malz:
20 adet kurutulmuş patlıcan için;

300 gr. kıyma
1 nescafe fincanı pirinç
1 tatlı kaşığından fazla salça
2 domates
1 büyük soğan
Bir tutam maydonoz
1 yemek kaşığı nar ekşisi
2 iri diş sarımsak
Tuz, kimyon, kekik

Tencerenin dibine döşemek için;
1 limon
1 büyük soğan

Yapılışı: Limon ve 1 soğan hariç diğer malzemeler karıştırılır. Domates küp küp doğranarak ilave edilir. Hazırlanmış patlıcanlar tepesinde 1 cm.boşluk olacak şekilde içleri doldurulur. Tencerenin dibine halka doğranmış limon ve soğan döşenir. Patlıcanların ağızları yukarı bakacak şekilde dizilir. Kaynar su ilave edilerek 30-40 dk. kadar pişmeye bırakılır. ( Kaynar suyun içerisine 1 çay kaşığı sumak da ilave edebilirsiniz. Benim evde kalmadığı için eklemedim) Afiyet olsun.
www.sedaningunlugu.com

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam Hatun.Ne güzel bir tarif bu,soğan ve limonları tencerenin dibine döşüyorsun.İlgimi çekti doğrusu.Bende yapıyorum kurutulmuş patlıcan ama musakkasını.Pazardan enkısa zamanda alıp deneyeceğim.Ellerine sağlık sevgili arkadaşım.Eminim çok nefis olmuştur

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım hiç tatmadığım bir lezzet, çok merak ettim gerçekten.. Ellerine sağlık. Ben de seneye ipe yeşil biber dizmeyi düşünüyordum, bir de patlıcan yapayım.. Canım bu arada seni sobeledim :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Limon enterasan.Merak ettim, denemek gerek. Kurutulmuş her şeyi severim.
Yenilik her zaman iyidir.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

tatmadığım fakat merek ettiğim bir lezzet tarif için teşekkürler eline sağlık hayırlı ramazanlar

KandilSimidi dedi ki...

ellerinize sağlık :) patlıcan dolması biz de nadir olsa da pişer halam getirir adana patlıcanı ara ara:)
blog şahane sevgilerimle:)