9 Haziran 2009 Salı

Yaz Türlüsü...

Sıcakların arttığı şu zamanlar da dışarı çıkmak ne mümkün. Dün oğlumu kreşe bırakıp eve gelene kadar sıcaktan öyle yoruldum ki, bugün yine biraz esintili çok şükür. Ayberk'imle parka ancak akşam saatlerinde çıkabiliyoruz. Bugün de yine evden çıkmadan evdeki sebzelerimle bir türlü yaptım. Adı üstünde türlü olunca, dilediğim sebzeyi katmakla özgür oldum. Yanına da yaz meyvesinden karpuz kesildi mi bitti gitti :)


Yemeğin tarifine gelince;

Malzemeler:
Yarım kilo fasulye
1 patates
1 adet akdeniz kabağı
5 büyük boy domates
3 büyük diş sarımsak
2-3 sivribiber
1 büyük soğan
Sıvıyağ ve tuz
1 bardak sıcak su

Yapılışı: Fasulyeleri görünümü güzel olması açısından uzunlamasına kesip ikiye ayırdım, evde olan akdeniz kabağı yani tombul kabağımı da, dışını çatalla çizikler atarak yine fasulyenin uzunluğu gibi doğradım. Patatesleri de aynı şekilde uzunlamasına doğradıktan sonra, tencerenin dibine sıvıyağ, doğranmış soğan ve biraz fasulye biraz kabak, aralara doğranmış sarımsak ve biraz domates şeklinde hepsini tencereye aldım. En üstü sarımsak ve domatesle döşedikten sonra tuzunu ilave ettim. 1-2 kaşık yine sıvıyağ gezdirerek 1 su bardağı kadar sıcak su ekleyerek, kapağı kapalı olarak pişirdim. Sağlıklı bir yaz yemeği oldu. Afiyet olsun.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Sedacım ellerine sağlık canım çok leziz olmuş öpüyorum...

Karen Hanim dedi ki...

Akdeniz kabağı nedir diye çok merak ettim!

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım ellerine sağlık, çok hafif bir yaz yemeği olmuş.. Afiyet şeker olsun.. Bu sıcaklarda ben de hep bu tür yemekleri tercih ediyorum.. Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Gerçektende havalar iyice ısındı ....
Ellerine sağlık canım türlüde türlü olmuş..

lezzet sefasi dedi ki...

elelrien sagli canim.Cok guzel gorunuyor.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

hmmm ben de çok severim türlüyü, ellerine sağlık

müjde dedi ki...

Ohh,ellerine sağlık canım.Yanına cacık da iyi gider....

iffetin günlüğü dedi ki...

benimde kurtarıcı yemeğimdir birbirine uyan sebzeleri birleştir mmm yemede yanında yat ellerine sağlık.

eviminnesesi.blogspot.com dedi ki...

MERHABA.BLOGUNUZU İLK KEZ BUGÜN GÖRDÜM VE ÇOK BEĞENDİM .İZLEMEYE ALIP LİSTEME EKLİYORUM.SEVGİLER.BANADA BURUN.

Unknown dedi ki...

Sedacım canım arkadaşım ellerine sağlık tam sıcaklara karşı bir yemek

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sedacığım ellerine sağlık.çok severim türlüyü,karpuzla nefisss:-)afiyet olsun canım.sevgilerimle...

MMO dedi ki...

Ay ne hafif ve lezzetli bir yemek olmuş Sedacığım. :)
Tencerede durmalarından belliymiş zaten ne kadar güzel olacakları. :)
Sevgiler :)