30 Nisan 2008 Çarşamba

Merhabalar...

Bu sefer biraz fazla ara verdim ama merak edenlere de çok teşekkür ederim. Gerçekten insan böyle durumlarda duygulanıyor. Bu bir hafta biraz bahar temizliği diye perde, duvar giriştim. Mutfağımda da taze, mevsimi yeni gelmiş sebzeler yer alınca, bloguma da birşey ekleyemedim. İtiraf etmeliyim burası benim için gerçekten bir günlük gibi. Eksikliğini içimde yaşamışım. Bu yukarıda ki çilekler blogumu ziyaret eden herkes için... Tatlı yiyelim, tatlı sohbetler edelim :)



Aşağıda eklediğim tarif de, yine benim mutfağıma ilk defa giren, deniz börülceleri. Dün pazarda karşılaşınca sevgili Yasemin'in tarifi aklıma geldi. Merak ettiğim için denedim. Salata olarak değişik bir alternatif.

Yapılışı: 2 bağ börülce güzelce temizlenerek, bol suda yıkanır. Kaynar suya atılarak kaynatılır. Ben yaklaşık 10 dakika kadar haşladım. Diriliklerini kaybetmeden çıkarılır ve serin suya bırakılır. Sert kısımlarından tutarak sıyrılır, içinde ki kılçığı ayrılır. Sosu için, zeytinyağı, 2 diş sarımsak ve yarım limon karıştırılır. Börülcelere eklenir. Yanına yoğurt, börülcelerin üzerine de ceviz serpebilirsiniz. Afiyet olsun.

9 yorum:

nilüfer dedi ki...

hosgeldin...ooo cilek ve börülce cok nefis görünüyor..ellerine saglik :)sevgiler

ayselce dedi ki...

Epey bir aradan sonra çilekle güzel bir merhaba...Deniz börülcesini hep merak etmişimdir,ama fırsat bulup yapamadım.Sanırım denemeli:))Sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ohh ellerine sağlık sedacım,
temizliğini de yapmışsın ne mutlu sana.börülcelerde harika görünüyor.ceviz de yakışmıştır eminim.bi dahaki sefere ben de böyle deneyeyim bari.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Selam hatun Şükür kavuşturana.Bende bayılırım börülce salatasına,antalyada bir komşumdan öğrenmiştim,yalnız ben biraz`daha fazla haşlıyorum ama cevizlisini denemedim eminim oda farklı bir tat katıyordur.Ellerine sağlık sevgili arkadaşım

antepası dedi ki...

Çileğede börülceyede bayıldım.Helede börülcenin üstünde ki ceviz harika bir fikir.Eline sağlık.

Selma Alkan dedi ki...

cilekkkk hmmm goruntusu muhtesem cok tsk ederim bizi dusunmusun bakip bakip tatini hisedelim..
borulce simdiye dek hic tatmadim nerden alabilirim ingilizce ismini acaba biliyormusun belki Hollandada daha kolay bulurum sevgilerimle..

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canimcim

banu kırmızıgül dedi ki...

canım cilek nefis duruyor. börulceye bayılan biri olarak nefiss olsada yesem ellerene sağılk sevgiler..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Selma'cım burada deniz börülceleri pazarlarda satılıyor. Hollanda da varmı bilemiyorum :(

Yorum yazan herkese teşekkür ederim :)