18 Ocak 2008 Cuma

Kıymalı Gül böreği

Bu kıymalı böreğimde yine daha önce yaptığım gibi bol soğanlı, şekil itibariyle farklı olduğu için paylaşmak istedim.

Malzemeler
4 yufka(benim tepsim için yeterli oldu)
4/3 su bardağı yoğurt
4/3 su bardağı sıvıyağ
400 gr.kıyma
8 adet soğan
tuz, karabiber

Yapılışı:
Soğanlar küp küp doğranarak kavrulur, kıyma ilave edilir. Pişince tuz ve karabiber atılarak böreğimizin içi hazırlanır. Ayrı bir kapta yoğurt ve sıvıyağ güzelce karıştırılır. Yufkalar ikiye bölünür. Yoğurtlu karışım fırça ile yufkanın üzerine sürülür. Kıyma geniş kenarına koyularak yuvarlanır. Kendi içinde hafif burularak tepsiye gül şekli verilir. Diğer yufkalarda aynı işlemden geçirilir.Tepsi dolunca kalan yoğurtlu karışım yufkaların üzerine sürülerek 175 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam Hatun Diğer yarısı nerde bu böreğin yandımı yoksa

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıss gorunuyor ellerıne saglık sevgıler ıyı hafta sonları..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Şerife'cim yanmadı da yendi diyelim :))

Banu'cum çok teşekkür ederim sana da iyi haftalar. Yorumun için teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Selam Hatun O kadar güzel görünüyorki böreğin,üşenmeyip kalktım bu sabah erkenden böreğini yaptım,benimkiler bayıldı.Bilmem seninki kadar güzel oldumu.Güvenilir tarifleri yapmak ayrıca bir keyif.Ellerine sağlık sevgili arkadaşım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım benim beğendiğinize çok sevindim. Senin ki daha da lezzetli olmuştur. Teşekkür ederim :)