2 Ocak 2008 Çarşamba

El örgüsü minder kılıfı


Evet nihayet birkaç zamandır ördüğüm kılıfım bugün sonuca ulaştı ve ben onu çok sevdim. Bunun gibi 5 tane daha yapıcam ama diğerleri aynı renklerde fakat yerleri değişmiş olarak örülecekler. Belki başka modelde olabilir. Hepsi bittiğinde de beraberce resmini çekerim :)
Yine bu örgüm Bravo örgü dergisinden esinlenerek yapılmıştır. Çiçeğimi son anda ekledim. Aklıma geldi ördüm ve böyle şirin 5 yapraklı bir papatyam oldu. Örmek isteyenler için modelini anlatmaya çalışacağım.

45*45 cm. bir kılıf için 60 ilmek atılır. (İpliğin kalınlığına inceliğine göre bu sayı değişebilir)
Yavru ağzı bölüm için;
1.sıra bir ters, bir düz
2.sıra tersin üzerine ters, düzün üzerine düz
3.sıra tersin üzerine düz, düzün üzerine ters
ve yine 1. sıradan devam...
25 cm.olduğunda ekru ipliğe geçilir
2 sıra düz, 1 sıra ters, 2 sıra düz örülerek yeniden yavru ağzına geçilir. 6 sıra düz örülür ve ekru ipliğe geçilerek 5 sıra ters örgü örülür. Kahverengi ipliğe geçilir 45 cm.olana kadar ya da minderinizin boyutuna gelinceye kadar örülür. Arka tarafı da aynı şekilde örülerek birleştirilir. Fermuar ya da düğme dikilerek sonlandırılır.( Eğer düğme dikecekseniz ilik açmanız gerekiyor. Kahverengi iplikteyken bitmesine 5 sıra kala ilik açılır)

3 yorum:

NiNo dedi ki...

ay cok guzel olmus ya bayildim kardesimde bu tarz seyler yapar cok severim ellerine saglik canim sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım yastıkların çok güzel olmuş, tebrik ediyorum, sabırla işlemişsin...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Nihan'cım teşekkür ederim. Kardeşini de tebrik ediyorum. Üretmek güzel oluyor :)

Aslı'cım çok teşekkür ederim.