31 Ocak 2011 Pazartesi

Tavuklu Mantarlı Sote...

Sabahın erken saatlerinde büyük oğlum uyuyor ama küçük oğlum şimdiden asker olmaya meraklı, gıy gıy beee sesleriyle kendi diliyle isteklerini belli ediyor. 3 ayını doldurdu, artık etrafı inceleyebildiği için dışarıda ağlasa da kucağıma aldığımda biraz olsun oyalayabiliyorum.
Hafta sonları her ne kadar plan yapsak da kürkçü dükkanına dönen tilki gibi, kendimizi Ayberk'imin oyun salonunda buluyoruz. İki adım atıp " hadi Ayberk gidiyoruz" diyerek 5 saatin geçtiğine bizzat şahit oldum. Her zaman dediğim gibi çok şükür bu günümüze...
Bende dün akşam saat 22:00 olmasına rağmen, gündüzden yapmayı planladığım tavuk sotemi pişirdim. Hadi ben pişirdim, pişirdiğimle kalmadık oturduk ailecek yanında pilavla yedik. Misafire sunulabilen lezzetli bir yemek oldu.
Malzemeler:
1 kemiksiz tavuk göğsü
400 gr. mantar
1 kırmızı biber
1 yeşil biber
1 soğan
2-3 diş sarımsak
Tuz, karabiber, pulbiber, köri
Yapılışı:
Soğan küp küp doğranarak kıyılmış sarımsakla kavrulur, kuşbaşı doğranmış tavuklar ilave edilir, suyunu salıp çekince 2-3 dk.daha kavrularak orta büyüklükde doğranmış mantarlar ve biberler ilave edilir. 5 dakika kadar daha kavrulur. Birer yemek kaşığı biber salçası ve domates salçası ilave edilir, üzerine 1 su bardağı kadar sıcak su eklenerek mantar ve tavuklar pişirilir, suyu çok azalırsa azar azar eklenir. En son tuzu ve baharatları da eklenerek servise sunulur. Üzerine kıyılmış maydanoz da serpebilirsiniz. Afiyet olsun.

14 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

canım benim yaaa hiç kolay değil eminim ama Allah güç veriyor annelere. mantar sote bayılırım ben de çok sık yaparım. eline sğlık

Unknown dedi ki...

Canımmm eşimin rahatsızlığı nedeniy
le epeyidir ziyaretine gelemedim.
Çok zor günler atlattık yemeğin ha
rika ellerine sağlık öpüyorum.

Çiğdem dedi ki...

Mantar mı? bayılırım :) Harika görünüyor ellerine sağlık sedacım..

çeşnici Handan dedi ki...

Mantar soteyi çok severim nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm süper bende çok severim
ellerine sağlık

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

Cocuklu annenin hali böyle olur :)
Nefis olmus cnm eline saglik.

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler! :) Sizin tarifinizi kullanarak yapacağım. Az evvel kağıdıma not aldım. rumuz: kimyon :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Rumuz: kimyon, şimdiden afiyetler olsun :)

Adsız dedi ki...

seda hanım şuan tarife bakarak yapıyorum herşey güzel gidiyo çok teşekkür ederim :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Afiyet olsun, inşallah tadını da beğenmişsinizdir :)

Selma dedi ki...

Merhaba Seda hanım dün akşam tarifinizi denedim çok lezzetliydi teşekkür ederim

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Selma Hanım afiyetler olsun, paylaştığınız için ben çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Seda hanım nemadan pratik mantarı site tarifi vermissiniz. Sormayın 63 yasından sonra saz çaldım evlendim. 33sene bekarlik hayatından sonra yemek derdine düştüm. İnsallah sizin yemeklerinizden yararlanacağım. Tavuklar mantarı siteye başlıyorum bana kolay gelsin şişede teşekkür ederim

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

:) ne güzel yazmışsınız, eminim çok lezzetli olmuştur. Yardımım olursa ne mutlu bana.
Sağlıcakla ve sevgiyle uzun ömürlü olsun evliliğiniz.
Teşekkürler :)