6 Ocak 2008 Pazar

Karnabahar çorbası


Oğlum için sürekli bir sebze çorbası arayışı içindeyim. En azından çorbalarda bu besinlerden faydalansın istiyorum. Şimdiden ağız tadını çok iyi bilen oğlum, sağolsun bu çorbadan içince, benim mutluluğum tarif edilemezdi. Bizim içinde, değişik ve lezzetli bir çorba diyerek listemize eklendi.

İnternette birçok yerde farklı tarifler geçiyor ben bunu seçtim ama bir daha ki sefere un ile kavurmadan önce 1 baş soğan ilave edip kavurucam sonra ununu ekleyip tarifi aynı uygulayacağım.

Malzemeler:

Yarım karnabahar
1 Çorba kaşığı un
2 Çorba kaşığı ayçiçek yağı
1 Çorba kaşığı margarin
1 Su bardağı süt
3 Su bardağı su
Yarım demet maydanoz
Tuz, kırmızı biber
Yapılışı:
Unu sıvı yağda 2 dakika kadar kavurun.Üzerine suyu ve sütü boşaltıp, pürüzleri giderene dek karıştırın. Bu arada karnabaharı küçük çiçeklere ayırın ve karışıma ilave edin.Kaynayıncaya kadar karıştırmaya devam edin. Karnabahar piştiğinde blender yapılır, ateşten almadan hemen önce yarım demet maydanozu kıyıp çorbaya karıştırın ve ocaktan alın.Üzerine dökmek için bir kaşık margarinle kırmızı biberi kızartın. Çorbanın üzerine dökerek sıcak servis yapın. Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Seda Hanım,Merhaba

Sitenizi bugün keşfettim.Bütün tariflerinize tek tek baktım.Ellerinize sağlık hepsi de çok güzel görünüyor.
Bende bebeklerim için değişik sebze çorbası tarifi arıyordum,umarım benim bebeklerim de bu çorbayı severek içerler.

Sevgiler
Nurhan

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Nurhan Hanım merhabalar
Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Bebekleriniz inşallah içerler, o zaman daha çok mutlu olacağım :)