23 Ocak 2008 Çarşamba

Islak kek

Sevgili Saliha'nın Geleneksel Tatlılar etkinliği için hazırladım. Kendisine kolaylıklar diliyorum. Böyle etkinlikler gerçekten çok güzel oluyor. Herkesin bir arada olup, güzel bir iş ortaya çıkarması çok keyifli. Şirin logosunada gerçekten bayıldım :))
Tarif, Türk mutfağı isimli yemek kitabından alınmıştır.
Malzemeler:
3 yumurta
2,5 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı kakao
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı hindistan cevizi
Islatmak için;
1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
Şeker ve yumurta iyice çırpılır. Hindistan cevizi ve süt hariç diğer malzemeler eklenir güzelce karıştırılır.Yağlanmış, unlanmış kek kalıbına dökülür. 180 derece ısıtılmış fırında 45 dakika pişirilir.( Ben son 10 dakikasında 150 dereceye getirdim) Fırından çıkardıktan sonra kalıptan çıkarmadan soğuk süt dökülür. Kalıptan çıkartınca üzerine hindistan cevizi serpilir.Afiyet olsun.

14 yorum:

Saliha dedi ki...

tam kahvene yorum yazmak için gırmıstım yazı eklemıssın..ellerıne saglık..hakıkaten geleneksel tatlılarımız arasındadır bu leezzet:)
resımde cok net ve guzel cıkmıs ıstahlandırıyor ınsanı
sevgılerımle sedacım:)

Adsız dedi ki...

tam sayfayı açtım ve ilk tepkim 'of of harikaaaa' oldu : )

çok lezzetli gözüküyo ellerine sağlık

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Saliha'cım beğenmene çok sevindim. Daha öncede dediğin gibi günler çok hızlı geçiyor. Güzel etkinliğin 1 hafta sonra sonlanıyor. Tekrar sana kolaylıklar diliyorum canım.

Elif'cim kekleri, kurabiyeleri ne kadar çok sevdiğini biliyorum. Teşekkür ederim canım.

Pastanı Seç dedi ki...

yanında da nescafe doyulmaz tadına valla

sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aylin gerçekten çok güzel olur.
Sevgiler benden...

Banu Z dedi ki...

merhabalar,

sitenizi gezdim, ellerinize sağlık, tarifler çok güzel görünüyor..
aralarda verdiğiniz pratik bilgiler için de teşekkürler..
başarılarınızın devamını dilerim,
sevgiler
banu

Yemekbahane dedi ki...

Eline sağlık, kek çok güzel gözüküyor

Sevgiler
Müge

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Banu güzel yorumun ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim.

Sevgili Müge çok teşekkürler.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba sitenizi yeni buldum,resimler ve tarifler cok güzel görünüyor.bu keki hafta sonuna denemeyi düşünüyorum,ıslak kek yapmayalı cok uzun sure oldu :) elinize saglık

sevgiler selen

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhabalar Selen
Yorumun için teşekkür ederim. Deneyeceğin kek için şimdiden afiyet olsun :))
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bir sürü kek tarifi içinde gerçekten çok güzel görünüyor, iş yerinde arkadaşlara da gösterdim, bayıldık, tadıda çok güzel olsa gerek...
Dilek
İzmir

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Dilek
Çok teşekkür ederim. Yapılması gerçekten vakit almayan bir kek. Yakın olsaydık belki keki yapar, sen ve arkadaşlarına hediye ederdim.Hepinize selamlar :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Seda,
tarifinizi denedim,çok güzel oldu,tüm arkadaşlar afiyetle yedik :)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Sevgili Selen
Beğenmenize çok sevindim.
Sevgiler :)