2 Eylül 2009 Çarşamba

Enginarlı Pilav...


Buzdolabımın kapağında tarifi uzun zamandır bekliyordu. Geçen gün pazara gidip enginar alınca da bu tarifi uygulamak için zemin hazırlamış oldum. Alışkanlıkla mı alakalı yoksa aklımıza mı gelmiyor bilemiyorum ama çok nadir tüketilir bizde. Bu sefer pilavımın içerisinde tattık, tadı gerçekten çok leziz oldu. Misafir sofraların da sunabileceğiniz bir lezzet. Deneyenlere afiyetler olsun.
Malzemeler:
3 adet enginar
Yarım limon suyu
1 demet dereotu
Yarım demet taze nane ( ben 1 tatlı kaşığına yakın kuru nane kullandım)
1 adet orta boy soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
2,5 bardak pirinç
Tuz ve bir tutam şeker
Yapılışı:
Enginarlar yarım limon sıkılmış suda yumuşayıncaya kadar pişirilir. Pirinçler sıcak ve tuzlu suda 20 dk. bekletilir. Kıyılmış soğanlar yarım bardak zeytinyağında kavrulur. Üzerine kaynatılmış 3 bardak su eklenir. Tuzu ve şekeri atılır. Yıkanmış pirinçler ve irice doğranmış enginarlar da ilave edilerek pişmeye bırakılır. Suyunu çekmesine yakın kıyılmış dereotu, nane ve yarım çay bardağı kalan zeytinyağı da ilave edilir, karıştırılır. Tekrar kapağı kapatılarak tamamen suyunu çekince demlendirilir ve servis yapılır.

20 yorum:

aleyna dedi ki...

ahh canım.enginar burda nerde şanslısın yani.yemiştim ve tadına bayılmıştım.tabağı alayımmı.sen yaparsın yine :)

Saliha dedi ki...

sedacım ellerine saglık,benım buzlugumda epey stok var:)engınarlı pılavı sık yaparım ve enfestır,tavsıye ederım...

sevgılerımle..

Kendimce dedi ki...

enginarı çok severim ama pilavla hiç yapmadım ellerine sağlık sedacım

Zeynep dedi ki...

Hoş bir lezzete benziyor. Denemek lazım...

Unknown dedi ki...

Sedacım canım pilavın harika görünü
yor ellerine sağlık kocaman öpüyo
rum bereketli iftarlar dilerim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım ellerine sağlık.. Bizde pek sevilir enginar, yeter ki kılçıksız olsun :) Pilavda denemedim hiç, sunumu çok hoş olmuş.. Afiyetler olsun canım..

e.esma.albayrak dedi ki...

nefis görünüyor ben enginarı sevmeme rağmen bidede pek tüketilmez...
hayırlı iftarlar...

müjde dedi ki...

Sedacığım ellerine sağlık.Ne kadar da iştah açıcı görünüyor.Sevgiler...

Limonlu Kek dedi ki...

Yok anacım yok, bizim evde klasik pilavdan gayrı birşey gitmiyor. Geçen gün kuru baklalı-dere otlu pilav yaptım 1 hafta sadece ben yedim, ben de protesto ediyorum, dayıyorum önlerine hergün şehriyeli pilav, bakalım nereye kadar gidecek :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Sedacım bizde de Tuğra ve yeriz bayıla bayıla ama eşim ağzına sürmez. bu haliyle de oldukça hoş olmuştur eminim. ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

TATLIM ELLERİNBE SAGLIK CANIM HİÇ PİLAVINI YAPMAMIŞTIM MADEM SEN BEGENDİN YAPĞMAK GEREK O ZAMAN
SEVGİLER

Pembe Tatlar dedi ki...

Denemek istediğim pilavların başında geliyor canım ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Enginarlı pilav gercekten güzel bir lezzet ellerıne sağlık canım afiyet şeker olsun...

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM ...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK...SEVGİLERİMLE

TAZE NANE dedi ki...

Ne harika görünüyor böyle.
Sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

görüntü süper ellerinize sağlık sevgiler

pembecikolata dedi ki...

harika görünüyorrr...

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

çok güsellll görünüor ellerinize sağlık sevgiler....

Pelin dedi ki...

Bir kez denemiştim ben de Sedacığım. Gerçekten lezzetli bit pilav oluyor. Ellerine sağlık
Sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

Gerçekten değişik bir tarif ellerine sağlık.Enginarlı pilav hiç yemedim yapmadım ama mutlaka deneyeceğim.