21 Mart 2008 Cuma

Kurutulmuş patlıcan yemeği






Patlıcan yaz yemeği ama pazara gidip bu kurutulmuş patlıcanları görünce denemek için aldım. Bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim. Patlıcan kebabı gibi oldu :) Bu tarifte anlatmak istediğim, patlıcanları hangi aşamadan geçirip yemeğe hazırladığım... İlk önce ipten çıkarılan patlıcanlar, derin bir kaba konur, Üzerine soğuk su ilave edilir ( İlk önce soğuk suya koymamızın sebebi üzerindeki tozlarını suya bırakması için) 10 dakika kadar bekletilir daha sonra suyu dökülerek, güzelce yıkanır. Bir sefer de kaynar suda bekletilir. Tekrar suyu dökülür. Hafif şişmeye başlamış olan patlıcanlar yemeğe eklenmeye hazır olur. Pişme süresi yaklaşık 45 dakika kadar sürüyor. Etli yapacaksanız, yarı kıvamda pişirdiğiniz etlere ilave edip beraber pişirebilirsiniz. Sarımsak ve bol soğan tavsiye ederim. Afiyet olsun.

7 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

harika görünüyor,ben bayılırım zaten patlıcanın her türlüsüne.ama bu fena cezbetti beni.
ellerine sağlık

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cm teşekkür ederim. Bende senin gibi patlıcanı çok seviyorum :)

Adsız dedi ki...

Selam hatun Gene herzamanki gibi döktürüyorsun,patlıcanlar çok güzel görünüyor,helede sarımsak çok yakışır patlıcana.Ellerine sağlık

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Şerifecim çok teşekkür ederim :)Sarımsak gerçekten çok güzel lezzet katıyor.
Sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

enfess görünüyor,normal patlıcanı pek sevmiyorum ama kurutulmuşunu çok seviyorum ellerine sağlık

Fulya dedi ki...

Kuru patlıcanın annemde yemeğini yapardı biz çocukken ama nasıl yapardı hatırlamıyordu.Bende senin tarifi deneyeyim .

lezzet sefasi dedi ki...

Selam kurutulmus patlicanlari gorunce cocuklugm geldi aklima .Ben cocuklugum dan beri cok severim kurutulmus patlicani Tazesine tercih ederim .Ailedeki herkez benim en cok kurutulmus patlican yemeyini sevdiyimi bilir .
Sayfnaizda gorunce cok hosuma gitti . Elinize saglik ben butun arkadaslara tavsiye ederim pisman olmuycaklarindan eminim .
http://lezzetsefasi.blogspot.com/