4 Kasım 2012 Pazar

Pastane Poğaçası ve Cipsli Salata...

 
Hafta sonu sürpriz doğum günü için Aysun ve ben kolları sıvadık, ilk önce yapacaklarımıza karar verdik, liste belirlendi ve hazırlıklar başladı. Bu vesile ile bende Cafe Portakalda gördüğüm bu poğaçaları yapmaya karar verdim. Kepekli undan yoğurdum hamurunu. İçerisinde ki mahlep de güzel bir tat kattı poğaçalara. Çay saatlerinde alışılmışın dışına çıkmak için bir tercih sizlere de.
Aşağıdaki malzemelerle 12 adet poğaça çıkıyor, kalabalık olduğumuz için ben 2 katından yaptım.
 
Malzemeler:
1 yumurta
150 gr. oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1,5 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
Yarım çay kaşığı mahlep
1/4 su bardağı su
2,5-3 su bardağı kadar un
1 tatlı kaşığı dolusu kuru maya
 
İç malz. olarak tercihe göre peynir ya da sade.
 
Üzerine; 1 yumurta sarısı ve bir tutam toz şeker
 
 
Yapılışı:
Yumurta, margarin karıştırılır. Un, tuz, şeker, maya, mahlep, su eklenir. ( Unu birden değilde kıvamına göre eklemek gerekiyor. Ele yapışan bir hamur, yoğurdukça toparlanıyor.) Yoğrulan hamur üzeri kapatılarak 1 saat mayalandırılır. Un serpilmiş tezgahta 12 eşit parçaya ayrılır. Yuvarlanarak, el ayası ile şekil verilir. Tepside de 30 dakika dinlendirilir. Şekerle karıştırılmış  yumurta sarısı sürülerek 180 derece ısınmış fırında 15-20 dakika üzeri kızarana kadar pişirilir. 
  

Bir diğer tarif de benim ikinci kez denediğim ve herkesin çok beğendiği Cipsli Salata.
Tarif Pembe tatlardan alındı.  Kesinlikle önerebileceğim çok güzel bir salata. Bu sayede bende denenecek diye ayırdığım iki tarifide yapmış oldum. İki arkadaşıma da teşekkür ederim :)

Malzemeler:
4 adet büyük boy patates
1 adet tavuk göğsü
1 küçük boy kovanoz garnitür (havuç, patates , bezelye)
15-20 adet kornişon turşu
Yarım demet maydonoz
Yarım demet dereotu
4 adet yeşil soğanın yeşil kısımları
Yarım su bardağı mayonez ( tarifde 1 su bardağı geçiyor, isteğe göre ekleyebilirsiniz)
1 çay kaşığı tuz.
Üzeri için ;
2 su bardağı süzme yoğurt ( normal yoğurt kullandım)
2-3 diş sarımsak (rendelenmiş)
1 büyük boy patates cipsi

Yapılışı: Patatesler ve tavuklar ayrı ayrı haşlanır. ( Haşlama suyuna tuz ilave edilir. ) Patatesler rendelenir, Tavuklarda didiklenir. Daha sonra sırasıyla yeşillikler doğranır, turşu küp küp doğranır ve garnitür, mayonez ilave edilir, 1 çay kaşığı kadar da tuz ( Patatesler çok fazla tuz istediği için ben ekledim siz tadına bakıp damak zevkinize göre eklemeyebilirsiniz) ilave edilir. servis tabağına döşenir, üzerine sarımsaklı yoğurt sürülür ve üzerine cips gezdirilir. ( cipsleri paketin içerisindeyken kırabilirsiniz) Dolapta 1-2 saat dinlendirilir. Servis yapılır. Afiyet olsun.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım bende cipsli salatayı merak ettim hemen ekledim sık kullanılanlara en kısa zamanda denemek için
sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Canım hepsi harika ellerinize sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Süpriz parti muhtesemdi ve tabi masamızda öyle cipsli salata ve puacada çok güzel ellerine sağlık canım. Aysun

hanife dedi ki...

eline sağlık çay saatleri çok güzel tarifler..İzlemeye aldım selamlar..

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım ellerinize, yüreğinize sağlık. O akşam yaptığınız herşey, hazırladığınız masa, harcadığınız emek, bana hissettirmeden etrafımda böyle bir hazırlığın olması beni inanılmaz mutlu etti. Can dostlarım iyiki varsınız iyi ki sizleri tanımışım diye kaçıncıya söylüyorum bilmem ama her defasında bu sözleri söylemem için bir sürü neden var. İYİ Kİ VARSINIZ, İYİ Kİ BENİM ARKADAŞLARIMSINIZ. HERŞEY İÇİN TEŞEKKÜRLER... CEMİLE ERGÜL

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzeller ben de deneyeceğim bu salatayı
bloğunun da yeni yaşı hayırlıolsun ,nice senelere....