12 Şubat 2012 Pazar

Lebeniye Çorbası...

Güneş gülen yüzünü göstersede çarşamba gününe doğru kar yağışı gösteriyor, havalara çok aldanmadan, hastalıktan korunmamız lazım.

Bu kışı dolu dolu yaşıyoruz ama ben güzel güneşi özledim, baharı özledim, ılık esen rüzgarda yürüyüş yapmayı özledim... Herkese hafta sonunda güzel dinlenmeler ve sağlıklı günler diliyorum.

Bugün de blogumda bu soğuk havaların ilacı sıcak bir çorba tarifiyle, kısmetse bir daha ki yazıma kadar görüşmek üzere.

Malzemeler:
250 gr.kıyma
1 soğan rendesi
Tuz, karabiber
2 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
Yarım su bardağı pirinç
1 litre su
1 su bardağı haşlanmış nohut ( buzluk için 1 kilo nohutu haşlayıp tek kullanımlık olacak şekilde saklarsanız, çorbalar için rahatlıkla kullanabilirsiniz)

Üzerine; 1 çorba kaşığı tereyağ veya zeytinyağında kızdırılmış nane.

Yapılışı:
Tencerede yoğurt, yumurta, un çırpılarak karıştırılır, 1 litre kadar soğuk su eklenerek kaynayana kadar ara ara karıştırılır, bu şekilde yoğurtda kesilmemiş oluyor. Yıkanmış pirinçler kaynayan karışıma ilave edilir, tekrar ara ara karıtırarak pişmeye bırakılır. Diğer tarafta da kıyma, soğan rendesi, tuz ve karabiber yoğrulur, nohuttan büyük yuvarlanarak kızartılır. Pirinçler pişince kızartılmış köfteler ve nohutlar dahil edilir. Beraberce 5 dakika kadar pişirilir.Koyuluğuna göre sıcak su ile açılabilir. Tuzu eklenerek, kızdırılmış yağ gezdirilir. Afiyet olsun.

1 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

sedacım mmmmmm mis canım
çooook severim
ellerine sağlık
:)