20 Ocak 2010 Çarşamba

Fırın Sütlaç...


Sütlaçı bu haliyle daha çok sevdim. Bundan sonra buzdolabımda daha sık bulundurmayı düşünüyorum . Sizlere de bir hatırlatma olsun, blogumda dursun bana da ara sıra bir göz kırpsın :)

Tarif 6 kişiliktir.

Malzemeler:
1 litre süt
Yarım su bardağı pirinç
3/4 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı:
Pirinçler üzerini geçecek kadar sıcak suda yumuşayana kadar haşlanır. Suyu azalırsa az az sıcak su ilave edebilirsiniz. Pirinçler pişence üzerine sütü ve şekeri ilave edilir. Kaynayana kadar ara ara karıştırılır. Vanilyası ilave edilir. Nişasta suyla açılarak, yavaş yavaş sütlaca ilave edilir. Beraberce kısa süre piştikten sonra fırın kaplarına alınır. Isıya dayanıklı cam kase kullanılacaksa Tepsiye alınan kaselerin yarısına gelecek kadar soğuk su koyularak öyle fırınlanır. 180 derece ısıda üstten sık sık kontrol edilerek kızartılır. Soğuk servis yapılır.

12 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık süper görünüyor...

kirazzade dedi ki...

Şeker hangi aşamada katılıyor?

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım çok severim sütlacı.
Öptüm Sedacım.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
kocaman öpüyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

SEDAM CANIM BENİM VALLA BENDE ÇOK SEVİYORUM İYİ HATIRLATTIN BVENİMDE FIRIN SÜTLAÇ KAPLARIM BANA BAKIP DURUYORDU BENDE KIZIMA YAPAYIM ŞİFA OLSUN :))
ELLERİNE SAGLIK SUPER OLMUŞ
SENİ ÇOK ÖZLEDİM NE ZAMAN GÖRÜŞCEZ..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Offf fırınlanmış, nefis görünüyor Seda'cım,ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayılırım en yanığından alayım ben:)))

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Arzu çok teşekkürler :)

Kirazzade yapılışında yazmayı unutmuşum ekledim canım.

Gonca'cım teşekkürler :)

Derya'cım teşekkür ederim :)

Sevil'cim inşallah en yakın zamanda görüşürüz. Bende seni çok özledim.

Aslı'cım teşekkürler arkadaşım :)

Pembe tatlar şipariş hazır :) buyrun her zaman...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Sedacım bizim evde de bu haliyle çok seviliyor. özellikle Tuğra sevmeye ve yemeye başladığından beri daha sık yapar oldum ben de. seninki de harika görünüyor.ellerine sağlık canım

MMO dedi ki...

Muhallebili tatlılara bayılırım, fırın sütlaca da tabii. :)
Ellerine sağlık canım. :)

birsence dedi ki...

bende çok severim fırın sütlaç..resimde sütlaçta harika ellerine sağlık canımcım...

Stil Direktoru dedi ki...

BAYILIRIM afiyet olsun canım