16 Mayıs 2013 Perşembe

Çiçek Bakımı...



Öncelikle merhaba, Regaip kandilimiz mübarek olsun, Rabbim Ramazan ayına eriştirsin inşallah. Umarım hayatınızda herşey yolunda ve mutlu gidiyordur. Okulların sonuna yaklaştığımız şu zamanlarda koşuşturmaların arkası kesilmiyor. Yaz geliyor, planlar yapılıyor...
Bu bahar döneminde bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Çiçekleri çok seviyorum. Kuruduğunda, güçlenmediğinde insan ister istemez üzülüyor. Çiçek bakımında son zamanlarda benim evde uyguladığım küçük yöntemlerim var, çiçeğinizin toprağını bir sopayla ya da parmağınızla derince açarak bir bütün hamsi balığı ya da benzeri balıklardan yerleştirip, güzelce tekrar üstünü toprakla örtebilirsiniz. Suladıkça balıktan güçleniyor ve kesinlikle evde bir koku yapmıyor, özellikle büyük saksılarıma 2-3 tane yerleştirdim.  Bir diğer yöntem de haşladığınız yumurtanın suyu çiçeklere çok faydalı. Soğutarak çiçeklerin toprağına verebilirsiniz. Sizlerde de fikirler varsa bende yararlanmış olurum.

Çok yakında yeni bir tarifle görüşmek üzere,
Sağlıcakla kalın.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı kandiller sevgiler...

Bak Bu Harika dedi ki...

Benim de 2 orkidem ve 1 karanfilim var ama çiçek bakımında iyi olduğum söylenemez. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Seda,
Öncelikle Hayırlı kandiller.
Çiçek bakmanın en zor tarafı evde onlara yer ayırmak, ben yeterince yerim olmadığı için 3-4 saksı çiçeğimi başkalarına hediye ettim.
Şimdi 3 saksı çiçeğim var, birisi duvarda asılı yer sorunu yok ama kışın diğer ikisine yer bulmak zor oluyor.
Yumurta suyunu yıllardır uygularım ama balığı hiç duymamıştım, çok şaşırdım.