28 Temmuz 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Biber Dolması...

Sıcak havalarda tercih edilen ve nasıl bittiği anlaşılmayan bir lezzettir zeytinyağlı dolma. Geçen hafta pazara çıkınca ve mini mini dolmaları görünce yapmak geldi aklıma. Bunun yanında birkaç sebze daha aldım. Daha almak istediğim ama elimdekilerin bir hafta için yeterli olduğunu düşündüğümden dolayı, bir dahaki sefere bıraktım diğerlerini. Marketlerde ne kadar olsada, pazardan almak tazeliğinden dolayı ayrı bir tatlı oluyor. Haftanı düzenli yemek yaparak geçiriyor ve ne yapıcam derdine girmiyorsun.

Hamileliğimin 6. ayındayım. Dolapta hazır bir yemek olmayınca açlık başıma iyice vuruyor :) Neyseki bu aralar dolma ile idare ettim. Resmini çektiğim şu tabağı da bu yazıyı yazarken bitirmişim. İyi ki çekmişim... :)
Malzemeler:
1 kilo dolmalık biber
2 su bardağı pirinç
1 çay bardağı zeytinyağı
4 orta boy soğan
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı tarçın
2 küp şeker
2 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1,5 su bardağı kaynatılmış su
Tuz
Yapılışı: Zeytinyağında fıstıklar 2-3 dakika çevrilir. İnce doğranmış soğanlar ilave edilerek beraber soğanlarla kavrulur. Yıkanmış pirinç ilave edilir, suyu eklenir. Diğer malzemelerde ilave edilerek karıştırılır. Kapağı kapatılır kısık ateşte suyunun çekmesi beklenir. Yarı kıvamda pişen pirinçler 5-10 dakika demlendirilir. Temizlenmiş dolmalar doldurulur. Domates ile kapağı kapatılır. Dolmaların yarısını geçecek kadar su eklenerek pişirilir. Soğutularak servis yapılır. Afiyet olsun.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık dolma
harika gerçekten.Yazın bende çok se
verim zeytinyağlıları.Rabbim kolaylık versin benim iki oğlumun hamilelikleride yaza gelmişti.Büyük
Eylül,küçük Ağustos doğumlu.Rabbim
sağlıkla kucağına almayı nasip etsin öpüyorum...

Limonlu Kek dedi ki...

Canım aynı senin gibi eve gelir gelmez yemek zorundayım, ne varsa hazırda hemen götürüyorum, yapmaya bile sabrım yok. Dolma var ya anacım mahfetti beni, şimdi nasıl istedi canım, şöyle soğuk soğuk 2 tanesini götürmek vardı, yanında 1 dilim de kepek ekmeği ile :( Öpüyorum seni kocaman anacım :)

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

o kadar oldu mu Sedacım yaa, ne zaman 6 ay oldu? zaman çabuk geçiyor Allah sağlıkla kavuşmak nasip etsin canım. Bu arada bebiş erkek miydi?

Cafe Pepela dedi ki...

Çok güzel görünüyor mm :)
Muhabbet ve bereket ile..

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım Rabbim hayırlısıyla bebeğini sağlıkla mutlulukla kucaklamayı nasib etsin.inşallah..biber dolmasını bende çok severim..ellerine sağlık sedacım sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Deryacım teşekkür ederim. Rabbim cümlemize kolaylıklar versin. Allah razı olsun.

Nevalim sen gelde ben sana 2 ne demek istediğin kadar hazırlarım. Çalıştığım zamanlardan bilirim evde yemek olmamasının zahmetini. Teşekkür ederim anacım :)

Fuat bey teşekkür ederim.

Yasemincim sorma zaman gerçekten çok çabuk geçiyor. İkinci hamilelik hele daha da hızlı geçiyor emin ol. İkincisi de erkek evet. Teşekkür ederim arkadaşım.

Cafe Pepela çok teşekkürler.

Fatoş çok sağol inşallah. Teşekkür ederim.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Seda'cım.. Zeytinyağlı biber dolması ile pek aram yoktur benim, evlendiğimden beri de hiç yapmadım bu yüzden :) Seninki çok güzel görünüyor ama :)
Demek sadece üç ay kaldı hayırlısıyla, Allah sağlık sıhhatle kavuşmayı nasip etsin.. Sevgiler canım..