11 Haziran 2020 Perşembe

Peynirli Sandal Sefası...


Eveet geldim geldim...
Sandal sefası var bugün mutfağımızda. Yanına makarna eşlik etti. Çook hafif ve o kadar lezzetli bir öğün oldu. Benim kabaklarım çok küçücüktü. Siz kişi başı orta boy kabaktan 1 tane düşünün. Dereotu sevginiz de varsa durmayın yapın derim😊

Peynirli Sandal Sefası
Malzemeler;
2 orta boy kabak

İç harcı için;
Bir yemek kaşığı dolusu tulum peyniri yada beyaz peynir
Rendelenmiş 1 yemek kaşığı dolusu kaşar peyniri
5-6 dal dereotu
1 yumurta
1 çay kaşığı pul biber
Az miktarda tuz
Ve oyduğumuz kabak içleri (rondadan hafifçe geçirilerek fazla suyu sıkılır. Harca eklenir)



Yapılışı;
Kabakları güzelce yıkadıktan sonra uzunlamasına ikiye kesilerek bir kaşık yardımıyla iç kısmı oyulur. Sandal şekli verilir. (Kenarlarını yüksek bırakın ki harç içinde kalsın) Hepsine aynı işlem uygulandıktan sonra kaynamış ve tuz ilave edilmiş sıcak suda yumuşayana kadar haşlanır. (Dağılmayacak şekilde,  çatalla arada pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.) Diğer tarafta iç harcının malzemeleri ve rondadan geçirdiğimiz(yada minik doğrayabilirsiniz) kabakları ilave ederek karıştırılır. Pişen kabaklar yağlanmış borcama dizilir. İç harcı paylaştırılır. 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Sıcak servis edebilirsiniz. Afiyetler olsun.


2 yorum:

Endüstriyel Mutfak Servisi dedi ki...


https://www.beratendustriyel.com.tr/
Endüstriyel Mutfak Servisi olarak bloğunuzu beğendik.

Sibel dedi ki...

Ay kabak gelmişti ordu dan bileydim yapardım canım benim ellerine sağlık.