29 Ağustos 2018 Çarşamba

Sade Yağlı Kömbe...


Herkese merhabalar :)

Kömbe tarifi ile geldim bugün karşınıza. Birçok yörede yapılan çok leziz bir tat. Kıymalı, patatesli, tavuklu olarak da yapılır. Bilenlerden bir yanlışım olmuşsa affola diyerek tarife geçiyorum.

Malzemeler;
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı maya
1 tatlı kaşığı şeker
1,5 çay kaşığı tuz
2 yumurta
Aldığı kadar un (5 su bardağı kadar, kontrollü bir şekilde ekleyin tam ölçü veremiyorum)

Arasına sürmek için;
150 gr. eritilmiş tereyağı

Yapılışı; 
 Un hariç bütün malzemeleri derince bir kaba alıp karıştırıyoruz. Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan bir hamur olana kadar ilave ediyoruz. Bezelere ayırıyoruz ( Hamurumdan 8 adet çıktı)Bu şekilde 5-10 dakika üzerini kapatarak dinlendiriyoruz. Büyükçe bir tepsiyi unluyoruz ve bezelerimizi tek tek açıyoruz. Unlamış olduğumuz tepsiye seriyoruz. Olabildiğince açmaya özen gösterin. Yufka aralarına eritmiş olduğumuz tereyağından 2 kaşık olacak şekilde her katına açtıktan sonra gezdiriyoruz. Bütün yufkalar açıldıktan sonra zarf şeklinde kapatarak, yağlanmış bir tepsiye düz olan tarafı yukarı gelecek şekilde aktarıyoruz.  Elimizle tepsinin içerisinde incelterek yemek kaşığının ucuyla üzerine şekil veriyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişiriyoruz. (Bir diğer yolu,  tereyağı dahil bütün malzemeler yoğrulur. Tek seferde tepsiye döşenir ve üzerine yine kaşık yardımıyla şekil verilip fırına verilir) Afiyetler olsun.   

2 yorum:

Bengi Gençer dedi ki...

Devam eden ve güncellenen blog görmek ne güzel :) Merhaba Sedaa! :))

Babaannemintakvimciği dedi ki...

merhaba harika bir böreğe benziyor
gerçi beni aşar bu tarif çok becerem
gibi geldi ama aklımda bulunsun tabii ki
ben sizi blog takip etkinliğinden buldum
siz de beni bulmak isterseniz eğer...
https:duvartakvimi.blogspot.com a beklerim..
.kucak dolusu sevgiler...
hepimize hayırlı cumalar olsun inşallah...