27 Ağustos 2012 Pazartesi

Kışa Hazırlık Konserve Domates...




Konserveyi arkadaşım sayesinde öğrenip kolları sıvadım. 5 kilo önceden komşum, arkadaşım  Cemile ile diğer 5 kiloyu da şimdi yaptım. İnsan yaptıkça daha da olsun diye hevesleniyor. Domateslerin zamanı geçmek üzere, niyetinde olanlar varsa buradan duyrulur :)



En makbulu sivri domateslerle oluyor, bulunmazsa şayet, çanakkale domatesi ikinci tercih olarak yapılabilir. Öncelikle domateslerin kabukları soyulur, kolay soyulmaı için sıcak suyun içinde bekletebilirsiniz. Tepesindeki beyaz tarafları kesilir. Rondaya ikiye bölünerek atılır ve rendelenmesi sağlanır. Bu şekilde domatesler bitene kadar uygulanır. Tencereye alınarak yemeğe tuz atar gibi domateslere yeter şekilde tuz atılır ve kaynatılır. Kaynadıktan 2-3 dakika sonra altı kapatılır ve kavonozlara doldurulur.

 
.Kapakları da yukarıda ki resimde olduğu gibi domateslerle aynı anda suyun içinde kaynatılır. Doldurulan kavonozları kapatmadan üzerlerine 2 kaşık kadar sıvıyağ gezdirilir ve kapağı kaynar sudan alıp sıkıca kapakları kapatılır ve ters çevrilir. Soğuyana kadar bu şekilde bekletilir. Kavanozları saklama yerine koymadan önce vakumlanmayan varmı diye muhakkak kontrol edilir. Kapağın üzerine dokununca kapak içeri çökmemeli... Benden bu kadar deneyenlere şimdiden kolaylıklar diliyorum.
Sağlıcakla...

7 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

sedacım ellerinize sağlık..yarın bende yapcam kısmetse..eşim yardım edcek:)))öptümm çokkk

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Şimdiden size kolay gelsin Fatoşcum :) Yardım olunca daha da çabuk oluyor...

Adsız dedi ki...

Sedacım bunları görünce bi 10 kg daha alıp yapasım geldi. Kış boyu mis gibi domates kokusunu duymak ve yemek çok güzel.Bugün pazar var ona göre..
Cemile

Unknown dedi ki...

Canım ellerine emeğine sağlık sağlıkla,afiyetle tüketin sevgiler.

sevil şahin dedi ki...

Sedacım ben daha yapamadım. Şu kardeşimin düğün olayını bir atlatalım inşallah onu da yapacağım.. Şu ara koşturmacalarım çok fazla çok..
Ben her sene 20 kg dan yaparım bakalım bu sene kaç kilodan yapacağım..
Sana da kışın afiyetle tüketmeni diliyorum.
Sevgiyle kal ..

Çigdem dedi ki...

bizimkiler yenmek uzere dolapta yerini aldilar..ama insanin yaptikca yapasi geliyor kismina aynen katiliyorum ;) Allah bereket versin eline saglik cnm

Unknown dedi ki...

ellerinize saglik kis icin mukemmel bir hazirlik hayirli günler