20 Ağustos 2013 Salı

Mürdüm Eriği Kompostosu...



Herkese merhabalar;

Yaz dönemin de mutfakta ummalı çalışmalar olmasa da zeytinyağlılar, mevsimin fasulyesi, dolması, patlıcanı, domatesi yetiyor da artıyor bile. Özellikle domatesini bolca tüketip  yemeklerime bol miktarda ekleyip zevkle tüketiyoruz. Meyvelerde bunların içerisinde yer alıyor tabi. Mürdüm eriği de onlardan sadece birisi. Kompostosunda doğal rengi, tadı vazgeçilmez bir meyve suyu oluyor. Hazırlara hiç mi hiç gerek yok, çocuklarıma içirdiğim her yudumda mutlu olduğum kompostonun tarifine geçelim mi ? :)


Malzemeler:

3 litre su
1,5 kilo mürdüm eriği
5-6 adet karanfil
1,5 su bardağı şeker ( damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.)

Yapılışı: Erikler yıkanır ikiye kesilir, çekirdekleri çıkartılır. Tencereye alınır ve suyu ilave edilir, karanfili de eklenir ve kaynamaya bırakılır. Meyveler suyun yüzeyine çıkınca şekeri ilave edilir beraberce 5 dakika daha kaynatılır ve soğumaya bırakılır. Afiyet olsun.




3 yorum:

Unknown dedi ki...

buz gibi olmalı serin serin:) ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Ben de dün mürdüm eriği görünce 3 kilo kadar aldım, tarifinizi deneyeceğim. Karanfil mi koysam tarcın mı diye düşünüyordum. Bir kısmını tarcınlı bir kısmını karanfilli deneyeceğim :) Elinize sağlık
evrimtorlak.blogspot.com

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bahar'cım yorumun için teşekkürler :)

Evrim hanım şimdiden afiyetler olsun yaz aylarında çok güzel bir içecek...