9 Nisan 2013 Salı

Zeytinyağlı Bakla...



     İnsan anne olunca yapmam dediği birçok şeyi sorgusuz sualsiz yapıyor. Yıllar önce annem her bakla yemeği yaptığında surat asar, bugün de aç kaldım derdim. En sevmediğim yemekti kendileri :) Şimdi anne olmanın verdiği sorumlulukla, vakti gelen baklaları aldım pişirdim, ahh annecim şimdi bak sevmeye başladım, çocukluk da olur böyle şeyler :)


Malzemeler:

1 kilo bakla
2 büyük soğan
2 diş sarımsak
1 küp şeker
Yarım limon suyu
Yarım demet dereotu
1 çay bardağı zeytinyağı
Tuz


Yapılışı:
Baklalar temizlenir ve limonlu suda bekletilir. Bu arada soğanlar küp küp ya da dilerseniz yarım ay şeklinde doğranır, Sarımsaklar da küçük küçük doğranarak zeytinyağında sotelenir. Baklalar suyu süzülerek ilave edilir. Soğanlarla beraber 1-2 dakika karıştırılır. Üzerine baklalarla aynı hizaya gelecek şekilde sıcak su eklenir. ( Gerek olursa tekrar azar azar ilave edilebilir) Tuzu ve 1 küp şekeri atılır. Kapağı kapatılarak orta ateşte baklalar yumuşayana kadar pişirilir. Ocağın altını kapatmadan 1-2 dakika önce kıyılmış dereotu ilave edilerek birlikte pişirilir. Ilık veya soğuk yoğurt eşliğinde servis yapılır. Afiyet olsun...

1 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Baklayı çok severim. Bizim küçük hn burun kıvırsa da bol sarımsaklı yoğurtla afiyetle yiyor. zira başka çaresi yok ;)Eline sağlık canım