4 Nisan 2011 Pazartesi

Enginar Görünümünde Zeytinyağlı Kereviz...

Herkese güzel bir hafta diliyorum. Nasıl oldu yine pazartesi oluverdi işte. Sağlıkla, huzurla geçer günlerimiz inşallah. Kerevizimize gelince, ben bu sunumla Şaduman ve Aysun arkadaşım dolayısıyla tanıştım. Kendileri tam bir sebze sever ev hanımları olmalarından dolayı, üretkenlik de alabildiğine güzel oluyor. Bende sizlerle paylaşmak istedim, sizde benim gibi ilk defa karşılaşıyorsanız buyrun sizde deneyin, şimdiden afiyetler olsun.


Malzemeler:

1 kilo kereviz

2 havuç

1 su bardağı bezelye

3 su bardağı portakal suyu

1 tatlı kaşığı şeker

1 çay bardağı zeytinyağı

2 orta boy soğan

tuz


Yapılışı:

Kerevizlerin kabukları soyulur ve kararmaması için tuzlu suda bekletilir. Ortadan ikiye bölünerek, bıçakla enginar görünümü verilir. Ortadan çıkan kısımlarda küp küp doğranır.Soğan küp küp ya da dilerseniz yarım ay şeklinde doğranır, Havuçlar halka halka kesilir, Tencereye soğanlar, havuçlar, kerevizler,bezelye, şeker, tuz, zeytinyağı ve sıkılmış portakal suyu gezdirilerek kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirilir. Buharı çıkınca kerevizlerin içerisi tenceredeki malzemelerle doldurarak servis yapılır.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

canımmm ellerine sağlık sunum çok şık öpüyorum.