16 Temmuz 2009 Perşembe

Semizotu Salatası ve "5s kuralı"

Sıcak yaz günlerinde herkesin evinde olduğu gibi bende sebze ağırlıklı, zeytinyağlı yemekler hazırlamaya çalışıyorum. Fasulye, kabak, patlıcan döngü halinde mutfağıma girip, pişiriliyorlar. Evde gelişme çağında küçük bir oğlumuz olunca sıcak da olsa yemek yapmamak gibi bir durum olmuyor. Bu bahaneyle aslında yenmiyor dediğimiz yemekler, çok da güzel tüketiliyor. İlk önce kısaca tarifini verip asıl önemli konuma atlamak istiyorum.

Yapılışı: Yarım demet semizotu, 1 diş sarımsak, 1 su bardağı kadar yoğurt, aralara ve üzerine serpmek için ceviz. İstenirse yine üzerine gezdirmek için zeytinyağı.

Semizotu yıkanır ve kalın köklerinden yaprak kısımları ayrılır. Üst ince sapları da dahil olmak üzere güzelce yıkanır, normal büyüklükte parçalanır, üzerine iri kırılmış ceviz gezdirilir, sarımsaklı yoğurt ile servis yapılır.

Tatilden geldiğimizden beri evde sürekli düzenlemeler yapmaya çalışıyorum. O kadar ki, şirketlerde uygulanan "5 s" kuralına uygun düzenlemeler yapmak için zemin hazırlıyorum. Dergilere, elektronik eşyalara, kablolara, vidalara meraklı eşim, incik cincik meraklısı ben, oğlumun merakını hiç saymıyorum kısaca herşey olan bütün hobilerin yerini yurdunu belirlemek için daha öncede kolları sıvamıştım ama, eski haline gelmesi pek bir zaman almadı. Evlendiğimden beri yerleştirilen dolapları bir kez olsun kullanamam ve ne hikmetse orada duran kitapların ya da vs. lerin hiç kullanılmaması da bir muamma :) eşim bu yazıyı okursa yine hayıflanıcak :) Neyse gelelim konumuza "5 s" nedir bu diye soranlara kısaca anlatmaya çalışacağım. Bunun için anlatımı kolay olacağından erp.karmabilgi.net adresinden kısaca özetlerini aktarıyorum. Dilerseniz sizde "5s nedir?" diye arattırabilirsiniz.

1- Sınıflandır Çalışma alanınızda bulunan ama işinizi yapmanıza bir katkısı olmayan nesneleri işaretlemeli ve çevrenizden uzaklaştırmalısınız

2- Sırala- Düzenle kullanılacak herşeyin 1 yeri olmalıdır.

3- Sil- Temizle Dağınıklığın temel kaynaklarını bulmak ve yok etmek

4- Standartlaştır Bu aşamanın amacı ulaşılan seviyenin sürekli olmasını temin edecek kurguyu oluşturmak ve bir sistematiğe kavuşturmaktır

5- Sahiplen- Sistemi koru Sahiplenme aşaması 5S çalışmasının belki de en zor olanıdır. Çünkü insan doğasının değişime direnci ve her türlü sisteminde minimum enerji konumuna geçme eğilimi vardır. 5S aktif bir çalışma sonucunda başarılabilir, yeterli enerji harcanmaz ise eski duruma kolayca dönülebilir

5S beş adımdan oluşan ve amacı çalışma ortamının yeniden organize edilmesi ve israfın ortadan kaldırılması yöntemidir. Hedef çalışma ortamının daha temiz, daha düzenli, daha çalışabilir,daha güvenli bir ortam oluşturmak ve sürekli hale getirmektir

Evet arkadaşlar konu ilginizi çektimi bilmiyorum ama ilgilenenlere hadi buyrun diyorum :) Rahat nefes almanın sistemleştirilmiş şekli.

13 yorum:

sude dedi ki...

sedacim... semizotu salatasina ayilirim. ellerine saglik nefis gorunuyor..
5s kuralina gelince yardimci olacagina eminim. her seyin bir yolu kurali var. guzel ozetlemissin. cocuklu ev zor!...
sevgiler.

derya dedi ki...

Canım salata süper bende çok seve
rim ellerine sağlık.Kocaman öpüyorum

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bu 5s tam benlik Seda'cım.. Düzen ve tertip gibisi yok bence.. Her temizlikte kıvır zıvır şeyleri çıkarırım elden büyük bir keyifle .)

ALEYNA dedi ki...

sedacım salata için eline sağlık.bende çok sıkyapıyorum bu aralar.5 s kuralı çok güzel .sevgiler.

iffetin günlüğü dedi ki...

bütün malzeme mevcut akşama bu salatayı yapıcam inşallah
bu kuralın ismini bilmeden uyguluyormuşum.ama her zaman bıraktığım gibi bulamıyorum.3 tane karıştırma kaşığı var evde malum..

cicibici bişeyler dedi ki...

Merhaba,ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler,salata çok güzel görünüyor ellerine sağlık.5s kuralı çok dikkatimi çekti,tertipli olmak her zaman gerekli,ipin ucu kaçınca zor oluyor.
Sevgiler.

pembe tatlar dedi ki...

KESİNLİKLE DÜZEN TERTİP OLMAZSA OLMAZ...
SALATA NEFİS GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

TAZE NANE dedi ki...

Salata harika görünüyor.
5s benlik birşeymiş.
Sevgiler.

TAZE NANE dedi ki...

5s'yi bir daha okudum. Bayıldım.

Doyumluk.... dedi ki...

Yaz için idealdir.Çok severim.eline sağlık .sevgiler

birdutmasali dedi ki...

:))))
süpper bir post :))))
KATILIYORUM SEDACIĞIMM BENDE..
ayrıca güzel semiz otuna öpücükler..
HAYIRLI KANDİLLER..

fatma dedi ki...

salata harika gözüküyor.
ben bunu evde yapıcam güzel olursa teşekkür edicem.

bengul40 dedi ki...

selamlar emeginize saglık hoş bir site
www.yemekkahvekokusu.bklogcu.com