19 Temmuz 2009 Pazar

Eyüp Sultan Cami, Pierre Loti ve Miniatürk...

Öncelikle bütün islam aleminin mübarek Miraç Kandillerini kutluyorum. Sağlıklı, sıhhatli, mutlu nice kandiller görmek temennisiyle...

Bu yazımla sizi ufak ve güzel bir gezintiye çıkarmak niyetindeyim. Gerçekten benim çok keyif aldığım, bundan sonra daha sık gitmeyi düşündüğüm Eyüp Sultan Camisini ve türbesini ziyaret ettik. İnsanın caminin içerisinde huzur içinde olması bambaşka bir duygu gerçekten. Oğlum şaşkınlık içerisinde duvarları inceledi, bu yaşına rağmen o bile farkındaydı huzurun. Gönlümüzü caminin içerisinde kuş gibi pırpır ettirtikten sonra olmazsa olmaz Pierre Loti'ye tırmandık.

Eşşiz manzarasıyla bir süre İstanbul'u izledikten sonra, manzaranın içerisinde gözümüze çarpan Miniatürk'e gitmeyi daha yukarıdayken planlamıştık. Bundan sonra göreceğiniz resimler miniatürk'dür. Bu kadar güzel olacağını hiç düşünmemiştim. Alt resimde gördüğünüz insan maketlerini bile bu kadar özenle işlemeleri beni hayretler içerisinde bırakmaya yetti.

Biz biraz teşkilatlı evden çıkınca ( tripod, fotoğraf makinesi) görevli arkadaşlar, fotoğraf ayağıyla çekim yapmanın yasak olduğunu söyleyerek bizi uyardılar. Oysa biz onu fotoğrafta üçümüzün de çıkması için yanımızda taşıyorduk. Saygı duyarak kapattık tripotumuzu ve güzel gezimize devam ettik.

Anıtkabir hayran kaldığım maketler arasında yer aldı. Hepsi birbirinden şahane, Anıtkabirin bahçesinde maketten öğrenciler ve başlarına öğretmen koymuşlar, insanlar akın akın ziyarete geliyor.


Bu çiftte onlardan bir tanesi.

Safranbolu evleri muhteşedi, gitmediğim ve görmeyi istediğim yerlerin maketini görmek beni çok heyecanlandırdı.

Aradan şu kareyi çekmeden edemedim. O taşları nasıl bu kadar minik ve güzel işlediniz. Uğraşanların, emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Parmağım büyüklüğünde telefrik, bir baktım yukarı aşağı hareket edip duruyor. Bir minik karınca olup içine binesi geliyor insanın.


Bu da defalarca büyütülmüş yakından fotoğrafı :)


Çocuklar için de oyun alanları düşünülmüş, sıkıldıkları an eğlenebilecekleri güzel bir oyun sahası.

Maketlerin olduğu yerleri dolanırken eşimin oğlum için su aramasıyla, Miniatürk'ün içerisinde ki Zafer Müzesini keşfettik.
Anlatmakla olmaz gerçekten görmeniz lazım. Bir yandan top sesleri, bir yandan ezanlar, yukarıda gördüğünüz, hepsinin ayrı anlam taşıdığı insan fiğürleri, çok etkilendim demek bile yetmiyor. Sanki bir savaşın ortasında kalmışsınız ve zafere tanık olmuşsunuz gibi... Dua eden kadınlar, yaraları saran kızılay ve daha neler neler... Yazarken bile orada hissettim kendimi.
Bu güne kadar neden gitmedim diye düşünmedim de değil.



Ve en son Masal Ağacı, ağzı gözü masal anlatırken oynayan bir ağaç, çocukların ve büyüklerin bile karşısına geçip, kısa masalını dinlemek keyifliydi.
Vakit bulabildiğiniz bir zamanda gitmenizi tavsiye ediyorum. İstanbul dışında olanlar içinde bu yazımla inşallah ufak da olsa bir gezinti yaşatabilmişimdir.
Sevgiler

17 yorum:

birdutmasali dedi ki...

HARİKA BİR YERDİR.
YABANCI MÜŞTERİLERİMİZİ İLK GÖTÜRDÜĞÜMÜZ YER DİYEBİLİRİM..
ONLARA İYİ GELDİĞİ KESİN TABİİDE,
BANADA HEP HUZUR VERMİŞTİR..
SEVGİLER...

Kendimce dedi ki...

Sedacım güzel bir pazar geçirmişsiniz ne güzel.
Miniatürk'e çok istememe rağmen ben de gitmedim kısmet olmadı bir türlü ama yazını okuduktan sonra en kısa sürede gitmeye karar verdim inşallah ilk fırsatta çok öptüm

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Nunu,yorumun için çok teşekkür ederim.
Yabancı müşterileriniz için bulunmaz biryer gerçekten.

Kendimce eminim sen de gittiğinde çok beğenirsin. Yorumun için çok teşekkür ederim.
Sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

Ohh resimler harika canım...
Paylaşım için yüreğine sağlık..
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım biz de çok beğenmiştik Mİniatürk'ü.. Bir dahaki sefere Koç Müzesi'ne de gidin tavsiye ederim, Eylül'e kadar Minyatür Odalar sergisi var, kaçırmayın..

ALEYNA dedi ki...

sedacım ne güzel fotoğraflar.gezmek kısmet olmadı.inşallah yolum istanbula düşerse.iyi haftalar canım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Pembe tatlar çok teşekkürler.

Aslıcım Koç müzesini seneler önce ziyaret etmiştim, gerçekten orası da görülmeye değer.
Minyatür odalar sergisini görmek inşallah kısmet olur. Teşekkürler :)

Aleyna yorumun için teşekkür ederim. İnşallah canım.
Sevgiler

pembecikolata dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel...Hep gitmek istiyorum Miniatürk'e ama bir türlü zaman olmadı...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

sedacım evet bende çok zaman önce gittim hayran kaldım gercekten inş. kızım birazdaha büyüsün birde onunla beraber gidicem :)) gitmeyenlere duyuruur mükemmel bir yer mutlaka görün..

Limonlu Kek dedi ki...

Elma şekerim, nasılsın uzun zaman oldu bir ses seda vermediğim değil mi. Acayip yoğunum, çok telaşım var, o yüzden, sakın kızma olur mu? Gittiğin yerleri ben de gördüm, hatta çocuk oyun gruplarını çalıştığım şirket verdiği için sık sık gittim (miniatürkten bahsediyorum) bizimkiler de çok beğenmişti. Ayberk umarım çok iyidir, ikinizi de öpüyorum...

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Sedacım ben de eşimle gitmiştim sanırım nişanlıyken. Ama şimdi dediğin gibi Tuğra 'yı da alıp tekrar gitmeli. Güzel bir rotadır orası gerçekten, Pierre Loti'den de manzara ne kadar eşsizdir. Canım çekti.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Pembe çikolata;

Sevilcim;

Nevalim;

Yasemincim;

Yorumlarınızla yanımda olduğunuz ve düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
Sevgiler

pelince dedi ki...

Keyifli bir gezi olmuş,fotoğraflar çok güzel...
Sevgiler..

Nur Vural dedi ki...

İyi fotoğraflamışsın tekrar gitmiş kadar oldum. Sayfamı ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim.

Sevgiler...

MÜGE MERMER dedi ki...

Safranbolu evleri değil AMASYA evleri.Hazeranlar konağı,kumacık hamamı,camii ve diğer konaklar Yeşilırmak kıyısında nazlı nazlı süzülür canım memleketimin.

Feyza sarı dedi ki...

Pierre lotiden miniatürk aradi ne kadar suruyor zaman olarakk

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhabalar Feyza;

Arabayla 15 dakika gibi sürer sanırım, birbirlerine çok yakınlar.
Şimdiden iyi gezmeler :)