24 Mayıs 2009 Pazar

Algida Çorlu Carte d'Or Fabrika Gezisi...


Carte d'Or Fabrika gezisinin olacağını bildiğimden beri heyecanlıydım. Gerçekten üretim bölümünü çok merak etmiştim. Günler öncesinden yer haritasını çıkarmıştık eşimle. Aylin Hanım gerçekten her konuda bizi titizlikle bilgilendirdi. Her seferinde olduğu gibi candan ve sıcak yaklaşımından dolayı kendisine tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Oğlum ve eşimle gitmeyi planladığımdan dolayı biz kendi aracımızla gelmeyi uygun bulduk. Zaten yer olarak bize 1 saat uzaklıktaydı. 11:30 da buluşma gerçekleşecekti, tabi biz otobüslerden önce, Algida fabrikasının otoparkına varmıştık. Bu kadar büyük ve ne kadar temiz bir yer olduğu dışarıdan bile anlaşılabiliyordu. Otobüsler yanaştığında içeriden el sallayan arkadaşları görünce bir kez daha mutlu olmuştum. Herşey çok güzel planmış ve dizayn edilmişti. Başta çay kahve ve biraz atıştırma yaptıktan sonra sunum için hepimiz toplandık. Başta Canan Hanım bizi çok güzel bilgilendirdi. Algida'nın Çorludaki dondurma fabrikası dünyada üçüncü büyük dondurma üretim tesisiymiş. Ardından Hakkı bey üretim ile ilgili çok güzel konuşmalar yaptı. Çalışanların işe başlama şekilleri, giyinmelerinden tutunda, hammaddelerin ne denli hassas ve dikkatli bir şekilde işlenip, hangi kontrol sistemleri ile üretildiği gibi birçok konuda önemli bilgiler verdi. Meğer dondurma üretimi ne kadar detaylı ve hassas bir konuymuş...


Bir dondurmanın ortaya çıkabilmesi için ne aşamalardan geçtiğini birer birer resimli olarak gördük. Gruplar halinde üretim yerlerine doğru ilerledik. Giydiğimiz kıyafetler içerisinin ne kadar steril olduğunu bize bir kez daha gösterdi. Tam anlamıyla bir astronota benziyorduk :) Birbirimizi tanımak gerçekten zordu, öyleki oğlum bana dakikalarca baktıktan sonra annesi olduğumu anlayabildi :) Eller yıkandı, kıyafetler giyildi, galoşlar takıldı, içeride yüksek sesten dolayı telsiz kulaklıklar verildi, en son ellerimizi ve galoşlu olmasına rağmen ayakkabılarımızı özel bir makinede sterilize ettikten sonra içeriye girebildik.


İlk defa bu kadar dondurmayı bir arada görmüştüm, çok sistemli ve kesinlikle el değmeden hazırlandığını, her kolinin ayrı ayrı kilolarının ölçüldüğünü, her makinanın çıkışında metal dedektörü gibi kontrol sistemlerinin olduğu ve içeride çalışanların ne kadar hızlı olduğunu farkettim. İtiraf etmeliyim, paketleme yapılmış yeni çıkan dondurmaları tatmak gerçekten çok eğlenceliydi :) Özellikle hani kutu içine dondurmaların yanyana ve değişik şekillerde kat kat nasıl konduğunu canlı olarak gördük. Kolilerde paketlenen dondurmalar havadaki konveyörlerden hızlı bir şekilde depoya gidiyordu. Kornet üretim bandını keyifle izledik. Özellikle robot merakından dolayı oğlum otomatik makinelere merakla baktı durdu. Üretimde şoklama bölümü -36 dereceyi gösteriyordu. Üretim yerini gördükten sonra zaten kalitesinden emin olduğum dondurmaları, keyifle alacağımdan eminim.

Fabrika gezisi sonunda kavak ağaçlarının altında güzel bir piknik alanı karşıladı bizi. Doyasıya sohbet ettik, geçen sefer konuşamadığım arkadaşlarımla konuşma fırsatı yakaladım. Dondurma fabrikasının bahçesinde olunca tabi sürekli bizlere dondurma servisleri yapıldı. Hayatımda belki ilk kez bu kadar dondurma yedim :)


Toplu bir fotoğraftan sonra araçların yolunu tuttuk. Başta Canan Barut olmak üzere, Hakkı beye, Gülsü Hanıma ve Aylin hanıma çook ama çok teşekkür ederim. Böyle güzel bir gün bizlere yaşattıkları için. Ömrümde belki ilk kez böyle bir fırsatı yakalayabildiğim için...

Biz kendi arabamıza bindikten sonra fabrika çıkışında ziyaretçileri aldıkları yerlere götürecek olan Asya ve Avrupa diye ayrılan iki servis otobüsünün resmini çekmek istedim. Öyle bir duygu ki sanki tatil esnasında konvoy halinde yolda gidiyormuşuz gibi bir hisse kapıldım. Herşey için teşekkürler Carte d'Or...

12 yorum:

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

aaaa valla çok imrendim şimdi okuyunca. keyifli geçtiğine sevindim sedacım,bir dahakine inşallah birşey çıkmaz da ben de gelirim

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım çok güzel anlatmışsın, kalemine sağlık.. Gerçekten de keyifli bir gündü :)

birsence dedi ki...

sedacığım ne güzel bir gezi olmuş...resimleri bizimle paylaştığın için teşekkürler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemincim inşallah bir daha ki sefer tanışma fırsatımız olur. Teşekkür ederim :)

Aslı'cım çok teşekkür ederim canım. Kesinlikle bence de :)

Birsence çok teşekkür ederim.

Sevgiler

Zeynep dedi ki...

Sedacığım,
Gerçekten çok güzel bir gündü. Seninle tanışmak ta çok güzeldi...

Limonlu Kek dedi ki...

Sedacığım ne güzel anlatmışsın, tekrar yaşadım o güzel cumartesiyi. Resimlerden çaldım, haberin olsun, çok öpüyorum seni canım...

boncuk mutfakta dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın eline sağlık sizleri tanıdığıma çok mutlu oldum inşallah yine bir araya geliriz öptüm ,sevgilerrr

lezzetyolculugu dedi ki...

Gerçekten harika bir gündü.Tekrar gözümde canlandı.Seninle ve diğer arkadaşlarla bir araya gelmekten çok zevk aldım.Carte D'or a terkar teşekkürler.

lezzet sefasi dedi ki...

ogg afiyet olsun yerimizede yeseydinn :)

Tombuk dedi ki...

Sedacığımmmmm
Harika bir gezi olmuş yaaaa..
Ben de bu aralar nasıl dondurma aşeriyorum bilemezsin. Çok canım çekti vallahi.
Darısı başıma! :)
Sevgiler..

pembecikolata dedi ki...

Seda Hanım merhaba:)
Benimde daha 1 aylık bile olmayan bir blogum var, bu tür aktiviteler için nasıl davet aldığınızı öğrenmek istiyorum...Çok güzel bir gün geçirmişsiniz...Siteniz için tebriklerrr bu arada...

TAZE NANE dedi ki...

Harika bir gezi keşke bende gelseydim.