8 Nisan 2009 Çarşamba

Patlıcan ve Biber Soslu Bulgur Köfte...

Bu yemeğim de közlenmiş biber ve patlıcandan dolayı çok lezzetli oluyor. Köftesinden oğlum bile severek yiyince bu tarif tamamdır dedim :) Yapımı da uzun sürmüyor, hele de buzluğunuz da benim ki gibi kalmış 2 adet patlıcanınız varsa...

Malzemeler:
Bulgur Köftesi için ;
1 su bardağı köftelik bulgur
1 yumurta akı
Yarım su bardağı un
1 tatlı kaşığı salça
Kimyon, pulbiber, tuz ve karabiber

Üzeri sos için;
2 adet közlenmiş patlıcan
2 adet közlenmiş biber
2 adet rendelenmiş domates
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı limon suyu
1 çay bardağından biraz az zeytinyağı
Tuz ve pulbiber

Yapılışı: Bulgurlar üzerine çıkana kadar kaynar suyla ıslatılır, üzeri kapatılarak şişmesi beklenir.(Bulgurun kıtır kalmamasına dikkat edilir, eğer kaynar su az geldiyse tekrar az miktarda eklenerek bekletilir) Daha sonradan diğer malzemelerle karıştırılarak, su yardımıyla cevizden küçük parçalar halinde yuvarlanır. Yapışmaması için un serpilmiş tepsiye dizilir. Tuzlu kaynayan suyun içerisine bırakılır. Haşlanıp, pişen köfteler servis tabağına alınır. Üzeri sos için, zeytinyağında, doğranmış patlıcan, biber, domates ve diğer malzemeleri de ekleyerek 2-3 dakika beraber pişirilir ve köftelerin üzerine gezdirilir. Sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.

19 yorum:

Kendimce dedi ki...

Nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım

derya dedi ki...

Sedacım ellerine sağlık canım harika
görünüyor eminim çokta leziz kocaman sevgiler...

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

BULGURLA HAZIRLANAN HER YEMEĞE VARIM ELİNE SAĞLIK SEVGİLER

Şerife dedi ki...

Senin bu geceleri bloguna bakmaktan iki kilo almışım haberin varmı ooff oof.Valla köfteleri görünce ağzımın suyu aktı tam benim damak tadım çok leziz görünüyor.Ben tuzlulara daha düşkünüm hatun süper görünüyor,keşke şöyle birbirimize yakınlarda otursaymışız ahh ahh.Araba desen oda hayal olacak galiba.Ellerine sağlık canım arkadaşım

lezzet sefasi dedi ki...

Ne guzel olmustur kim bilir.birdahaki kofteyi boyle yapayim bende, elelrine saglik.

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. ÇOk güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,hem çok nefis hemde çok şık bir yemek olmuş..Bayıldım ben bu görüntüye..Benim gibi mızmız biri çok sevmişse..))Ellerine ve gönlüne sağlık..Sana ve tatlı oğluna afiyetler olsun şekerim..))

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Sedacığım.Nefis görünüyor.Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

karamel mutfak dedi ki...

ohh vallahi misler gibi bi bulgurcin yemegi olmuş emegine ellerine salık.

Funda dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

enfes görünüyor Sedacım,valla gece gece fena oldum

Adsız dedi ki...

cok leziz bir goruntu
oglusuna da size de afiyet olsun canim

www.yenitadlar.blogcu.com

MoonSun dedi ki...

Hmmm nefis gorunuyor :)) Ellerine saglik sevgili Seda :)

BY.CodeR dedi ki...

Bildiğiniz gibi BLOGobik Blog Ödülleri 2009 (Yarışması)'a katıldı. Bu yarışmada başarılı olabilmem için sizlerin o değerli oylarına ihtiyacım var.
Bana ve Siteme destek olmak için

http://2009.blogodulleri.com/blog/blogobik

oy vermeniz yeterli.

Desteklerinizi Bekliyorum.
Teşekkürler!

ASLI dedi ki...

GÜZEL OLMUŞ BENC3E

TAZE NANE dedi ki...

Nefis süper görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Çok beğendim.
Sevgilerimi yolluyorum.

neslihan dedi ki...

Sedacığım ellerine sağlık.çok leziz görünüyor yemeğin.sevgilerimle...

FATMA dedi ki...

Görünümü hiç iyi gözükmüyo.
Ama yediğinde çok tadı çok güzel olabilir..
Aslında bir yemeği, görünümünden değil tadından anlarız..