23 Ağustos 2008 Cumartesi

Alice Harikalar Diyarında...

Geçen sene Ramazan ayında, iftar saatinden önce, Sunay Akın'ın sunduğu "Mahya ışıkları" adlı bir program vardı. Televizyona göz gezdirirken aynı programın yeni söyleşilerle devam edeceğini öğrendim. İzleyenler bilirler, her gün enteresan bilgiler ediniyorsun ve her izlediğinde, bilmediğim ne kadar çok şey varmış diye düşünüyorsun. Geçen seneden beni en çok etkileyen konuda Alice Harkalar Diyarında oldu. Yukarıdaki kızın adı Allice Liddell. 1856 yılında çekilmiş bir fotoğraftır bu. Fotoğrafı çeken kişide Oxford'lu matematik profesörü Charles Lutwidge Dodgson. Enteresan olan nedir diyeceksiniz hemen yazayım. Bu tatlı ve küçük kız fotoğraf çektirmek için Profesör Dodgson geliyor. O zaman fotoğraf çekimleri şip şak değil yaklaşık yarım saat aynı şekilde beklemen gerekiyormuş. Bu küçük kız da bu esnada dalıp gidiyor ama öyle böyle değil. Fotoğrafını çeken kişi dikkatlice kıza bakıyor ve bu kadar dalıp ne düşünebilir derken o an aklına gelen şeyi yapıyor evet, küçüklüğümüzün kitaplarından Alice Harikalar Diyarında çıkıyor ortaya. Meşhur Alice yukarıda ki kız. Ben çok etkilenmiştim ve bu resmi İnternetten bulup, uzun uzun baktım, etkilenmemek mümkün değil ama bunu kitap haline getirip diyar diyar dolaştıran Profesör Dodgson'ın gerçek bir sanatçı olduğunu düşünüyorum.

Bu konuya ait tarih ve Dodgson'a ait bilgiler internetten alınmıştır.

8 yorum:

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

merhaba ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler.resim mükkemmel bilgiler için teşekkürler

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

ama alice sarısın bır kız degılmıydı:) bende okurken hep hayallere dalardım..şimdiki gibi bin çeşit sunger bobundan tut winnie pouh spıderman yok bılmem neler yoktu..ne kadar masum ve tatlı bır kızmıs sedacım....bılgı dagarcıgıma bır yenısı daha eklendı paylasımın ıcın cok sagol arkadasım:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Dilek'cim teşekkür ederim :)

Saliha'cım resim siyah beyaz, belki dediğin gibi sarışındır. Bu resmin çekilmiş olması ve bu resim üzerinden bir efsane olması, çok güzel bir konu.
Yorum yazdığın için ben teşekkür ederim canım.

Hülya dedi ki...

Bak bilmiyordum bunları.Ne güzel ki sayende birşey öğrendim.Canım teşekkürler.Ziyaretin ve yorumun içinse ayrıca teşekkür ederim....

:)den dedi ki...

Sedacığım Merhaba,
Bahsettiğin programı ben de takip ediyordum. Ayrıca Sunay Akın'ın da içinde yer aldığı "Yaşam dakikalar"ı...
Son derece bigilendirici, keyifli, yaşama bakışımızı değiştiren, insana garip bir mutluluk veren programlar bunlar. Hatırlattığın için çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

seda bayıldım gerçekten ve bilmediğim bişey öğrenmiş oldum.çok sağol

pelin'ce dedi ki...

Programı izlemiştim,Sunay Akınnın tüm söyleşileri çok zevkli çok haklısın..
Teşekkürler..

Damak Tadı dedi ki...

Bende sayende öğrenmiş oldum canım..O proğramı ben pek seyredememiştim..1-2 sefer denk gelmişti ve merakla izlemiştim..Paylaşımın için teşekkürler tatlı Seda'm..))

Kocaman sevgilerimi gönderip yanaklarından öpüyorum canım..