26 Ağustos 2008 Salı

Ah Piraye...

Komşunun 2 gün önce okumamı istediği bu kitabı aldım elime. 440 sayfa olmasına rağmen 2 gün de bitirdim. Gerçek bir romandı benim için. Sonunda beni ağlatacak kadar gerçekti. Pirayenin içinde kayboldum, okuduğum süre boyunca hep sonuna gitme hevesiyle hızlandım, hızlandıkça yaklaştığım sona inanamadım. Son sayfayı okudum, okudum ve yaşlı gözlerle kapattım kapağını...

Okumak iserseniz konusundan çok fazla açılmadan bahsetmek istiyorum. Bir Piraye var, Diş doktoru olmak için kazandığı Marmara Üniversitesinde eğitimine başlıyor. Orda tanıştığı biriyle Diyarbakır, Çınarcık ve İstanbul arasında geçen olaylar. Merak edenler için yazmayı tercih etmedim, okurken bilinçsizce sürüklenmek, yorumlarla yola çıkmak daha iyidir bence.

Bildiğim tek şey Piraye'nin etkisini üzerimden uzun süre atamadığım olacak..

20 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

ah sedacım..içim gıttı merak ettım.....nerden nasıl bulucam ben sımdı bu kıtabı?:(((((((

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Saliha'cım bende bu kitabı sahibine geri vericem ama muhakkak kendi kütüphaneme alıcam. Bu kitap için internette satışlar var. Kitapçılarda da vardır. En yakın zamanda bende bakıcam.
Dediğim gibi bulamazsan internetten şipariş verebilirsin.

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,bende bu kitabı okumadım ve merak ettim açıkcası..))İnternetten kitapyurdu.com'a bakarım ben şimdi..Genelde kitaplarımı oradan ve D&R'den alırım..Teşekkürler Seda'cığım..


Öpüyorum yanaklarından tatlım..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Gül'cüğüm umarım okuduğunda sende benim gibi çok beğenirsin canım.
Yorumun için teşekkür ederim :)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Sedacım ben de Canan Tan kitaplarını hiç okumadım ama annem ve teyzem hastası.Hele teyzem imza gününe gidip tüm kitaplarını alıp imzalatmıştı.Ben de o kadar methini duydum ki artık okumam şart oldu,önce elimdekileri bitirmek kaydıyla.ben de geçen gün Leyla'nın Evi kitabını bitirdim 2 günde.onu da tavsiye ederim sana.sevgiler canım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemin'cim teşekkürler. Bende senin tavsiye ettiğin kitabı okurum. Sen güzel diyorsan eminim güzeldir canım.
Sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Sedacım
nasıl canımı çektirdin, nasıl kitap okuyasim geldi..hele sonunda ağlamak etkilenmek...hep böyle heveslenirim ben ama okuyamam bitiremem öyle 2 günde kitap..Özendim sana...
Belki biz Piraya ile hiç tanışamayacağız..:(
Sevgilerimi gönderiyorum.

derya dedi ki...

Canım kitap seni bu kadar etkilediğine göre bence okumaya değerdir,kocaman sevgi ve öpücüklerimi bıraktım...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ayşe'cim bazı insanlar kitap okumayı sever, bazıları ise hiç sevmez. Benim eşimde kitap okumayı sevmeyenlerden, hatta şöyle söyleyeyim, elinde kitap uyuduğu çok olmuştur. Piraye ile ufakta olsa tanıştın aslında...

Derya'cım teşekkür ederim canım. Okursan umarım sende beğenirsin.
Sevgiler

:)den dedi ki...

Okuduğum bir kitap değil, ancak öyle hoş anlatmışsın ki kitabı okumak şart oldu:)
Bloglar dünyasındaki bu yürek dolusu sıcacık paylaşımlar beni o kadar mutlu ediyor ki...
Teşekkürler Sedacığım.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim ne guzel anlatmissin kitabi simdi bende merak ettim.
elime ne zaman bir kitap alsam basliyorum okumaya inan bes dakika sonra oyle bir esneme agzim havada kalyor:) gozlerime agirlik baglanmis gibi acamiyorum.
ama pc nin basina oturdummu oyle birsey olmuyor cozemedim nedenini:))zannedersem kitap okuma aliskanligim olmadigi icin.

hayirli ramazanlar selam ve sevgiler.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Sedacığım bende pirayeyi okuyunca aynen bunları hissetmiştim ardından diğer kitabını okudum "yüreğim seni çok sevdi" onuda çok beğendim canan tan'ın anlatımı çok güzel bu kitabıda öneririm
sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Gülden'ciğim evet çok haklısın. O kadar güzel konular var ki...bende içlerinde olmaktan mutluluk duyuyorum.

Özgül'cüğüm birkaç kişiden de aynı senin söyldiklerini duydum canım. Kitap ninni gibi geliyor diyorlar :)Olsun 1 sayfa, 1 sayfadır. Elbet birgün biter.

Seda'cığım haklısın. Canan Tan'ın diğer kitaplarıda çok güzelmiş. Bende senin önerdiğin kitabı görmüştüm. Kısmet inşallah onuda okurum. Teşekkür ederim.

fatosun mutfagından... dedi ki...

26 ağustos 1922de bir millet özgürlüğü için ayağa kalktı.Mustafa Kemal.2in önderliğindeki büyük taarruzla işgalci güçler 30 Ağustosta Anadolu'dan sökülüp atıldı.işte 86 yılsonra bu büyük zaferi kutluyoruz..NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

banu gökşin dedi ki...

canım zafer bayramını kutlarım. kitabı hemen bulup okuyacağım tesekkurler..

Şerife dedi ki...

Selam Hatun.Valla kitabını çok merak ettim,işallah okumak kısmet olur.Aslında kitap okumak birazda alışkanlık olduğunu düşünüyorum.Bekarken başucu kitaplarım vardı,okumadan yatmazdım.Biraz ara verdinmi o alışkanlığınıda yitiriyorsun,ben öyle olduğunu düşünüyorum.Bazen canım çekiyor,bazende baheneler oluyor.Aslında zaman zaman her insan derya hayatımı yazsam roman olurdu,çok isterdim kendi hayatımı yazmayı.Baksana kısa bir roman yazdım bile.Sevgiler arkadaşım..

fatosun mutfagından... dedi ki...

allah hepimize ramazanı layığıyla geçirmeyi nasib etsin..hayrılı ramazanlar canım

Alper Şakir dedi ki...

Evet, Seda'nın eşiyim, geçenlerde akşam ufaklığı yatırdıktan sonra Seda (ben kitap okumayı pek sevmediğim için) anlattı bana, sözle romanı anlatması bile neredeyse bir saat sürdü, enteresan sürükleyici bir kitapmış, ama gerçekten çok çok güzel bir film çıkar bundan... Zamanı gelince yapımcının biri muhakkak yapar filmini, buraya yazıyorum :))

anka973@hotmail.com dedi ki...

Pirayeyei ben de okudum ve dedğiniz gibi çok etkilendim.Süper bir roman.Tek talihsizliğim bu romanı tatilde okumam oldu:)Ttailim ağlayarak geçti:)
sİtenizi çok beğendim.Yüreğinize sağlık.Benim bloğumu da ziyaret ederseniz çok sevinirim:)www.mutfakcini.blogspot.com

ayseyaman dedi ki...

:)