12 Haziran 2008 Perşembe

Eşimin gönderdiği mail...


Merhaba,

Son zamanlarda dilime dolanan aşağıdaki sözleri ve bu vesile ile güzel bir konuyu da paylaşmak istedim, yemek arasında müsait olduğunuzda okursunuz...

Eskiden bir yerde, bir arkadaşla muhabbet ederken, bir anısını paylaşmıştı benimle, onun ağzından yazıyorum aynen:
"Ya Alper " dedi, "sorma geçenlerde çok samimi olduğum bir arkadaşımla buluşacaktık bayram arefesinde" dedi
"Buluştuk, ama çok kısa sürdü, gitmesi gerekiyormuş, işi varmış, otur doyamadım daha, biraz daha konuşalım dedim, ısrar ettim,
Yok! tutturdu gidicem diye, ya nedir bu önemli işin diye çok ısrar edince, gizli tutmam şartıyla anlattı,
meğer bu arkadaş bayram arefesinde adet edinmiş, gidermişler, Şirinevler'deki çocuk esirgemeden duruma göre bir veya iki küçük çocuğu kimlik bırakıp
teslim alırlarmış, dışarı çıkarıp bakırköye çarşıya götürürlermiş, bir güzel elbiselerini ayakkabılarını alırlarmış,
karınlarını doyururlarmış, eğlendirip geri götürüp teslim ederlermiş çocuk esirgemeye.
Sen görsen diyor onları, nasıl seviniyorlar, nasıl mutlu oluyorlar...
En azından bir iki tanesinin bayramı değişiyor."

Tabi bunları yaşlı gözlerden dinlemek ve kendi burkulan yüreğinize tahammül etmek, inanın kolay değil.
Baba olunca insan daha iyi anlıyor o yavrucakları, öksüzleri, yetimleri,
anası babası yok, ağlayınca susturan yok, okşayan seven yok ....
Çok şey var aslında bundan ders alınacak ve Barışın sözlerinden anlaşılacak

Klasik olacak ama "lütfen bu maili tanıdıklarınıza gönderin"
bir daha aklımıza gelsin, duyarsız kaygısız olmayalım
imkanı olanlar vardır belki,
ne güzel fikir deyipte bir kaç yavrucağı bağırlarına basacaklar vardır,

....Yaz dostum Alper yazarda kendi bir ders alır mı

Sarı Çizmeli Mehmet Ağa - Barış Manço Yaz dostum güzel sevmeyene adam denir mi
Yaz dostum selam almayana yiğit denir mi
Yaz dostum altı üstü beş metrelik bez için
Yaz dostum boşa geçmiş ömre yaşam denir mi

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Yaz dostum yoksul görsen besle kaymak bal ile
Yaz dostum garipleri giydir ipek şal ile
Yaz dostum öksüz görsen sar kanadın kolunu
Yaz dostum kimse göçmez bu dünyadan mal ile

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Yaz dostum Barış söyler kendi bir ders alır mı
Yaz dostum su üstüne yazı yazsan kalır mı
Yaz dostum bir dünya ki haklı haksız karışmış
Yaz dostum boşa koysan dolmaz dolusu alır mı

Yaz tahtaya bir daha tut defteri kitabı
Sarı çizmeli Mehmet ağa bir gün öder hesabı

Eşime buradan çok teşekkür ediyorum. Hatırlamamız gerekenleri unutturmamak için, gönderdiği bu güzel mail için...

4 yorum:

derya dedi ki...

Canımmmm eşinin arkadaşını tebrik ediyorum çok kutsal bir görev yapmış bence bizler kendimizi hayata öyle kaptırmışız ki bazı gerçekleri göremiyoruz inşallah ALLAH banada öyle bir görevi nasip eder öptüm canım iyi akşamlar

Alper Şakir dedi ki...

Yazımı arkadaşlarınla paylaştığın için çok teşekkür ederim canım,

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Seda'cım gerçekten de unutmamamız gerekenleri bize hatırlatmış oldun paylaşımınla.. Çok teşekkürler.. Dünyada hala "iyi" var, ve biz de bunun bir parçası olabiliriz.

Melek* dedi ki...

çok etkilendişm gerçekten maş. götürenlere inş bizde gezdiririz.